Veşti foarte proaste pentru fanii maşinilor cu motoare pe benzină sau motorină! Acest tip de autovehicule ar putea dispărea de la vânzare peste câţiva ani în Europa.
Adio, maşini noi pe benzină şi motorină din 2035 în Europa?!
Miercuri, 14 iulie, Comisia Europeană a venit cu un plan ce prevede reducerea la zero a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor noi scoase la vânzare în Uniunea Europeană începând cu anul 2035.
Asta ar însemna, de fapt, că automobilelele nou cu motoare pe benzină şi motorină vor avea interzis la vânzare începând cu anul 2035, transmite agenţia AFP.
Comisia Europeană a propus o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2030, comparativ cu nivelul din 2021, şi o reducere de 100% începând din 2035, totul pentru a accelera tranziţia la autovehiculele electrice.
În plus, tot în sprijinul electrificării, Executivul comunitar a propus o serie de măsuri legislative care ar cere statelor membre să instaleze staţii publice de încărcare pentru maşinile electrice. Staţiile vor trebui montate de-a lungul drumurilor principale, la o distanţă de cel mult 60 km între ele, începând cu anul 2025.
Aceste măsuri sunt destinate să contribuie la atingerea obiectivelor climatice ale UE, dar de ele vor beneficia şi cetăţenii prin reducerea cheltuielilor energetice şi îmbunătăţirea calităţii aerului, a informat Comisia Europeană într-un comunicat de presă.
Aceste propuneri ale Comisiei trebuie însă să fie discutate cu statele membre şi Parlamentul European, ceea ce ar putea conduce la ajustări importante.
Franţa se opune planurilor Comisiei Europene
Pe de altă parte, planul Comisiei Europene întâmpină deja o problemă, din cauza Franţei. Această ţară se opune intenţiei de a elimina maşinile echipate cu motoare pe combustie internă din 2035 şi cere, în schimb, o poziţie mai îngăduitoare privind eliminarea acestor automobile abia de la finele deceniului următor şi de asemenea mai mult timp pentru modelele hibride, scrie Bloomberg.
Guvernul de la Paris susţine o ţintă referitoare la reducerea emisiilor automobilelor cu 55% până în 2030, iar modelele hibride să poată rămâne pe piaţă o perioadă mai mare de timp. Aceste comentarii vin după ce preşedintele Emmanuel Macron s-a întâlnit cu mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto, precum Stellantis şi Renault, precum şi cu reprezentanţii sindicali pentru a discuta tranziţia la vehiculele electrice.
Un oficial de la Palatul Élysée a declarat, sub protecţia anonimatului, că Franţa analizează posibilitatea de a oferi un nou sprijin pentru a ajuta industria auto să se adapteze la noua tehnologie.
Sursa foto: Dreamstime