”Fashion Days este printre puţinii jucători care pot creşte atât de accelerat încât să forţeze piaţa. Există un potenţial foarte mare de creştere. De altfel, acesta şi este obiectivul principal: să creştem foarte mult”, declara Robert Berza, manager al FashionDays, în urmă cu un an, într-un interviu pentru Capital. De atunci, piața de comerț online a crescut foarte mult, ajungând astăzi la o valoare de circa 2,8 miliarde de euro, potrivit reprezentanților din piață.

”Pentru anul 2020 este estimată aproape o dublare, respectiv 5 miliarde de euro. Tehnologia influenţează comportamentul de consum. Site-urile, în general, se transformă dintr-o destinaţie de cumpărături într-una de informare”, a spus și Florin Filote, director eMag Marketplace. Așa că, fie că şi-au dorit, fie că nu, companiile care, în ultimii ani, au investit doar în magazine fizice, au fost obligate de piaţă să pună la punct strategii pentru dezvoltarea din online.

Un studiu prezentat de Robert Berza arată că prima sursă de informare a iubitorilor de shopping nu mai este Google, ci magazinele online. ”În cazul segmentului de fashion, 27% dintre clienți se informează online, iar restul de 73% offline. Iar ca decizie de cumpărare, online reprezintă 30% din cei 27%. Pentru noi, aici este provocarea: să creștem acel 27% și, astfel, se va cumpăra mai mult în online”, punctează Berza. 

De altfel, compania a introdus, în ultimul timp, tot felul de servicii pentru a crește vânzările. De exemplu, comenzile pot fi livrate acum chiar în aceeași zi pentru clienții din București, în timp ce clienții din Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov sau Constanța pot primi comenzile a doua zi dacă acestea sunt plasate până la miezul nopții.

De asemenea, o altă facilitate se referă la livrarea prin intermediul Oficiilor Poștale sau în showroom-urile eMag.

”Românii care își achiziționează articolele online sunt tot mai atrași de ideea de a-și face singuri programul, iar livrările în Oficiile Poștale și în showroom-uri le oferă exact această flexibilitate de care au nevoie. În orașele unde există showroom-uri eMag, de exemplu, 33% dintre clienți au preferat această variantă pentru a returna comenzile, iar în aproximativ 90% dintre situații, reușim să returnăm suma aferentă în maximum 7 zile”, adaugă Robert Berza.

În altă ordine de idei, acesta spune că achizițiile pe mobile au crescut foarte mult, iar în prezent, 65% dintre vizite provin de pe dispozitive mobile. Clienții au plasat de circa două ori mai multe comenzi în 2017 față de 2016 (72% din total) de pe telefonul mobil. De asemenea, în topul cumpărăturilor online se află tricourile, încălțămintea sport și bluzele.