Acord de mediu pentru Autostrada Craiova-Filiaşi

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului a precizat că între Craiova şi Filiaşi se va circula pe autostradă, cu 130 kilometri pe oră, conform Acordului de Mediu semnat, azi (joi – n.r.), de preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Laurenţiu Alexandru Păştinaru, la Ministerul Mediului Apelor şi Pădurilor, în prezenţa ministrului Mircea Fechet.

Autostrada Craiova-Filiaşi și drumul expres Filiaşi-Târgu Jiu, a căror construcție este planificată în județele Dolj și Gorj, se întind pe o lungime de 110,1 kilometri. Această infrastructură nouă se va dovedi a fi un factor crucial în îmbunătățirea eficienței tehnico-economice a rețelei de transport din România. De asemenea, va genera îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește viteza de călătorie între Craiova și Târgu Jiu.

Pe unde va trece Autostrada Craiova-Filiaşi

Traseul va traversa teritoriul judeţului Dolj, pe o lungime de 47,3 kilometri, şi judeţul Gorj, pe o lungime de 62,7 kilometrim. Autostrada Craiova-Filiaşi şi drumul expres Filiaşi-Târgu Jiu vor traversa teritoriile a 19 unităţi administrativ-teritoriale din cele două judeţe: municipiul Craiova, Gherceşti, Şimnicu de Sus, Işalniţa, Almăj, Coţofenii din Faţă, Brădeşti şi Filiaşi, din Dolj, precum şi Ţânţăreni, Turburea, Aninoasa, Săuleşti, Vladimir, Bărbăteşti, Jupâneşti, Târgu Cărbuneşşti, Scoarţa, Dăneşti şi Târgu Jiu, din Gorj.

“Având în vedere faptul că terenurile care vor fi traversate de noul proiect al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. fac parte din categoriile teren agricol, canale, păşune, fond forestier, ape, drumuri şi căi ferate, precum şi din zone de protecţie a unor situri arhologice ori arii naturale de interes comunitar, cum este în zona Coridorul Jiului, a fost necesar să ne asigurăm că lucrarea nu va avea un impact negativ asupra mediului, iar pentru aceasta au fost prevăzute, în acordul care a fost semnat azi, numeroase lucrări pentru protecţia mediului.

Pe lângă acestea, proiectul presupune realizarea terasamentului rutier, structurii rutiere, unor noduri rutiere, lucrări de artă precum poduri, viaducte şi pasaje, realizarea de podeţe, parcări, lucrări hidrotehnice şi de preluare şi evacuare a apelor pluviale, relocări de căi de transport şi lucrări pentru siguranţa circulaţiei, pe o suprafaţă totală estimată la 1.316 hectare”, a declarat preşedintele ANPM, Laurenţiu Alexandru Păştinaru.

Ministrul Mircea Fechet a evidențiat importanța finalizării rapid a proiectelor de acest gen și identificarea celor mai optime soluții pentru a asigura că beneficiile aduse de aceste investiții populației și economiei în ansamblu nu vor avea un impact negativ asupra mediului înconjurător.

”Este necesară simplificarea unor proceduri, astfel încât să fie redus timpul necesar emiterii unor astfel de acorduri, pentru că România are nevoie de cât mai multe proiecte de infrastructură de acest fel. Este o bucurie că încheiem anul cu încă un proiect important avizat, pe lângă multe altele care au fost aprobate în ultimele luni”, a afirmat ministrul Mediului.