Documentele nu trebuie aruncate

Există o serie de documente pe care trebuie să le păstrăm, indiferent dacă considerăm că mai avem sau nu nevoie de ele. În general, aceste documente sunt cele care atestă să avem anumite drepturi sau cele care arată obligațiile financiare.

Printre documentele care trebuie păstrate cu sfințenie se numără cele care atestă că suntem proprietarii unui anumit bun. De exemplu, documentele aferente mașinii personale.

Ele își vor fi de foarte mare ajutor dacă dorești să faci un transfer de proprietate.

La fel de importante sunt și facturile de întreținere și reparații ale autovehiculului. Acestea ar trebui păstrate cel puțin până când vindeți bunul unei alte persoane.

documente
SURSA FOTO: Dreamstime

Documentele imobiliare nu trebuie aruncate

O altă categorie de documente importante sunt cele care țin de închirierea sau de cumpărarea unui apartament sau a unei case.

Printre aceste documente se numără dovada achiziției și plății imobiliare, dar și planurile de construire. Nu trebuie uitat nici specificațiile de construcție.

În ceea ce privește contractele de închiriere, acestea trebuie păstrate și după ce documentul nu mai este valabil. În cazul în care există probleme, documentul vă poate scăpa de o bătaie de cap.

Nu numai că demonstrează ce chirie ai avut de plătit, dar ajută și la recuperarea garanției.

documete
SURSA FOTO: Dreamstime

Lista documentelor pe care un trebuie să le arunci

Deși este evident că aceste documente nu trebuie aruncate, nu strică niciodată să le trecem în revistă. Este vorba despre:

Alte acte necesare sunt:

Polițele de asigurare – ele pot fi păstrate până la atingerea termenului de valabilitate. Adică până când expiră.

Contractul de muncă – ele sunt necesare până la vârsta de pensionare sau până la recunoașterea dreptului la pensie

Documentele de sănătate – acestea trebuie păstrate câțiva ani. Prin documente de sănătate se înțelege orice rezultat de diagnostic. De obicei, testele de sânge sau radiografiile au un termen de valabilitate limitat.

Pentru a nu pierde documentele, cel mai bine ar fi să faci un dosar special pentru acestea. Un dosar din plastic este foarte bun, dar dacă ai mai multe documente poți folosi chiar și un biblioraft. Dacă vrei să știi exact unde ar trebui să cauți un document, ai putea folosi mape de diverse culori. Așa vei știi exact unde sunt actele pentru mașină și unde sunt cele pentru casă.