Gestionarea frumoasei sume a fost adjudecata de Context Consulting, o agentie specializata in public relation din cadrul Grupului Tofan. Cu acesti bani, specialistii in imagine au primit misiunea de a mediatiza evenimentul si, mai ales, de a transmite din partea celor cinci SIF, catre actionarii lor, un mesaj clar: nu vindeti!
Cei de la SIF isi motiveaza bine temerile. Intrarea concomitenta pe piata a unor ordine de vanzare pentru sute de milioane de actiuni SIF ar putea avea un efect catastrofal pentru pretul acestora. Ajunse la valori de nimic, aceste actiuni ar putea fi achizitionate in bloc si pe o nimica toata de alde Sorin Vantu, Catarama sau alti megapatroni. In acest fel, s-ar termina cu caracteristica SIF de fonduri de investitii destinate celor cu bani putini, iar uriasa avere pe care acestea o administreaza s-ar scurge incet, dar sigur in conturile celor puternici. Tinand cont de dispersia actionariatului actual, cine ar cumpara de pe Bursa doar doua-trei procente din actiunile unei SIF ar avea un cuvant greu de spus, nu doar asupra politicii fondului, dar ar putea sa schimbe fara probleme conducerea acesteia.
Exista, e adevarat, prevederi legale care nu permit unei persoane sa detina la o SIF mai mult de 5% din actiunile acesteia. Aceasta restrictie a fost redusa de statutele SIF la 0,1%. Dar, ce-i sigur e sigur: daca oamenii nu vor vinde, atunci toate aceste amenintari se reduc semnificativ, au rationat cei care conduc SIF. Un lucru nu l-au stiut insa: portretul actionariatului pe care-l reprezinta. Context si-a inceput treaba profesionist, incercand sa afle, mai intai, cine este publicul caruia i se adreseaza si, apoi, comandand la IMAS, in numele SIF, un sondaj printre actionari. Surprizele n-au intarziat sa apara: 62% din cei care au actiuni SIF s-au aratat hotarati sa le pastreze, in ciuda cotarii la Bursa. Doar 8,4% din actionari, conform sondajului, vor sa profite imediat ce va fi posibil de oportunitatea vinderii prin Bursa, adica exact tot atatia cati au raspuns ca si-au vandut deja actiunile pe piata neagra.
Sondajul realizat de IMAS arata ca nu numai temerile SIF au fost nejustificate, ci ca, din contra, ele se pot baza pe un actionariat extrem de stabil si traditionalist in raport cu proprietatea. Sondajul a relevat si un lucru chiar mai important: dorinta actionarilor ca administratorii SIF sa le mareasca averea, ridicand valoarea titlurilor pe care le detin. Si daca acesti administratori vor sti sa satisfaca cerintele actionariatului, piata va face restul.
Actionarii SIF sunt cei mai buni dintre toti
23 septembrie 1999, 12:00
Ultima modificare în 23 septembrie 1999, 15:00
Gestionarea frumoasei sume a fost adjudecata de Context Consulting, o agentie specializata in public relation din cadrul Grupului Tofan. Cu acesti bani, specialistii in imagine au primit misiunea de a mediatiza evenimentul si, mai ales, de a transmite din partea celor cinci SIF, catre actionarii lor, un mesaj clar: nu vindeti! Cei de la SIF isi motiveaza bine temerile. Intrarea concomitenta pe piata a unor ordine de vanzare pentru sute de milioane de actiuni SIF ar putea avea un efect catastrofa
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Industria crucilor a explodat la Simeria
- Radiourile se ingramadesc in timpanele bucurestenilor
- Societatile mici fac legea pe piata extrabursiera
- Turistii nemultumiti pot scoate bani de la agentii
- Legea spalarii banilor nu are loc pe RASDAQ
- Viitorii emigranti primesc asistenta on-line
- Aparatura endoscopica il izoleaza pe Hajdu Gabor
- Romanii ataca NATO prin mica publicitate
- Bancorex este o otrava cu efect intarziat
- La Bankcoop, depunatorii au devenit recuperatori de credite