Acționarii Tiffany aprobă preluarea de către LVMH într-o tranzacție de 15,8 miliarde de dolari

La mai puțin de un an după ce acționarii Tiffany & Co. „au votat copleșitor pentru aprobarea” mega-fuziunii de 16,2 miliarde de dolari cu LVMH, au votat din nou miercuri. De data aceasta, nouăzeci și nouă la sută din acționarii Tiffany & Co. au ales să aprobe fuziunea renegociată a LVMH în timpul unei adunări virtuale a acționarilor. Noua înțelegere de 15,8 miliarde de dolari, la care cele două grupuri de bunuri de lux au ajuns la sfârșitul lunii octombrie, elimină practic aproape 425 milioane de dolari din prețul convenit inițial.

Acţionarii Tiffany & Co au aprobat miercuri preluarea companiei de către grupul francez LVMH, într-o tranzacţie evaluată la 15,8 miliarde de dolari, încheind astfel disputa îndelungată dintre cei doi retaileri de lux, transmite Reuters, după cum precizează Agerpres.

La o reuniune virtuală specială a acţionarilor, peste 99% din voturi au fost în favoarea tranzacţiei.

Miliardarul Bernard Arnault, care deţine LVMH, cel mai mare grup de lux din lume, a făcut prima ofertă anul trecut, dar din cauza turbulenţelor cu care s-a confruntat industria de lux în urma pandemiei de coronavirus (COVID-19), brandul american de bijuterii de lux Tiffany & Co nu a mai dorit să finalizeze tranzacţia.

De asemenea, directorul financiar al LVMH, Jean-Jacques Guiony, a anunţat recent că Executivul francez a cerut companiei să amâne termenul limită pentru finalizarea tranzacţiei cu Tiffany.

LVMH va plăti mai puțin decât oferta inițială din 2019

Ulterior, LVMH a renegociat preţul tranzacţiei, reuşind să-l scadă cu 425 milioane de dolari. Tranzacţia, aprobată de autorităţile de reglementare, ar urma să se încheie la începutul lui 2021.

Conform acordului din octombrie, LVMH va plăti 131,5 dolari pe acţiune, în scădere faţă de tranzacţia iniţială din 2019, de 135 de dolari per titlu.

LVMH deţine, printre altele, brandurile Louis Vuitton şi Bulgari. Tranzacţia va permite majorarea prezenţei companiei pe piaţa din SUA şi extinderea celei mai mici afaceri a LVMH, divizia de bijuterii şi ceasuri, din care fac parte brandurile Bulgari şi Tag Heuer.

Tiffany, înfiinţată la New York în 1837, cu peste 300 de magazine pe plan global şi cunoscută în urma filmului în care a jucat celebra actriţă Audrey Hepburn, era una dintre cele mai căutate firme pentru preluări.