Investitorii în acțiuni Amazon (AMZN) s-au confruntat cu patru trimestre consecutive de încetinire a veniturilor din vânzări, iar analistii se așteaptă ca trendul să continue și în urmatoarele trimestre. Creșterea investițiilor legate de rețeaua de distribuție a companiei, cheltuielile pentru infrastructura cloud și trendurile macroeconomice au afectat prețul acțiunilor Amazon. De asemenea, ar trebui să luați în considerare și efectele restricțiilor legate de pandemie. În consecință, este rezonabil să ne asteptam la o incetinire a creșterii companiei în perioada următoare.

Pe de altă parte însă, AWS și componenta de publicitatea cresc cu rapiditate, iar aceste divizii au marje de profit mult mai mari decât comerțul electronic.

Cu o splitare a acțiunilor de 20-la-1 la orizont și cel mai mare buyback din istoria Amazon, investitorii ar trebui să fie pregătiți pentru orice. Întrebarea este: va crește prețul acțiunilor Amazon?

Ce trebuie să știți despre splitarea acțiunilor Amazon

Amazon a anunțat splitarea acțiunilor de 20-la-1 pentru vara anului 2022. Care sunt cele trei date importante de reținut?

Prima este data de înregistrare, 27 mai 2022. Pentru a participa la splitare, trebuie să investiți în AMZN în ziua respectivă sau înainte. Dacă presupunem prețul acțiunilor AMZN de 2.140 USD, veți primi 20 de acțiuni AMZN evaluate la 107 USD pentru fiecare acțiune Amazon pe care o dețineți. Contul dvs. va reflecta splitarea acțiunilor până la 3 iunie 2022, iar acțiunile se vor tranzacționa conform noului raport de la 6 iunie 2022.

Există speculații că actiunea Amazon ar putea fi adăugată în indicele bursier Dow Jones Industrial Average, deoarece acțiunile listate trebuie să aibă prețuri similare. În caz contrar, o companie ar putea avea o pondere disproporționată în lista redusa de doar 30 de acțiuni. Prețul mai scăzut al acțiunilor Amazon după splitare ar permite AMZN includerea în indicele US30.

Acest lucru ar forța unele fonduri de investiții pasive să cumpere acțiuni și să crească evaluarea companiei.

Va crește prețul acțiunilor Amazon după splitare?

Este important de reținut că rezultatul splitării prețului acțiunilor poate fi influențat de diverși factori. Rezultatele splitării acțiunilor unei companii individuale pot fi influențate de o varietate de factori care nu au legătură cu splitarea acțiunilor.

Având în vedere acest lucru, vom revizui splitările anterioare executate de Amazon.

Prima splitare de acțiuni a avut loc pe 2 iunie 1998. În cele șase luni de la splitare, prețul acțiunilor a crescut cu peste 300%.

A doua splitare a avut loc pe 5 ianuarie 1999. Inițial, acțiunile au crescut, dar șase luni mai târziu, prețul acțiunilor era aproximativ același ca în ziua splitării acțiunilor.

Ultima splitare a acțiunilor Amazon avut loc pe data de 2 septembrie 1999. Prețul acțiunilor nu s-a modificat prea mult nici după șase luni, însă prețul unei acțiuni Amazon a crescut cu 4% față de ziua splitării.

S-a observat un grad de ridicat volatilitate în urma fiecărei splitări de acțiuni Amazon, iar asta atrage noi investitori. De fiecare dată când a avut loc o splitare a acțiunilor, acestea s-au tranzacționat la un prețul considerabil mai mare în perioada următoare de două luni și jumătate până la patru luni după inițierea splitării.

În afară de AMZN, există mai multe studii care indică că splitarea acțiunilor duce la aprecierea prețului acțiunilor.

Datele Nasdaq colectate între 2012 și 2018 arată că acțiunile din S&P 500 tind să crească cu 5% în următoarele 12 luni, și cu 2,5% imediat după anunț.

Deși splitarea acțiunilor pare a fi privită ca o simplă schimbare de perspectivă, există dovezi empirice ample că acestea sunt asociate cu randamente anormale.

Perspectivele de creștere ale companiei Amazon

Este binecunoscut faptul că Amazon este o companie gigant în industria comerțului electronic. Din păcate pentru investitori, acest aspect al afacerii oferă marje scăzute și investitorii au nevoie de un capital mare. Acest lucru a fost valabil mai ales în ultimul timp, deoarece conducerea a alocat resurse pentru a dezvolta și extinde serviciile de livrare Amazon.

Cu toate acestea, există o fațetă a companiei care promite să ofere o marjă mare, și o creștere pe termen lung. Datorită bazei sale enorme de clienți (site-ul web al Amazon atrage peste două miliarde de vizitatori pe lună), compania poate colecta o gamă largă de date pentru a fi utilizate în campanii de publicitate.

Componenta de publicitate a companiei Amazon crește într-un ritm alert. Vânzările de reclamă au atins 31,2 miliarde de dolari în 2021. Aceasta reprezintă o creștere de 58% față de 2020 și o creștere de 146% față de 2019. Pentru a pune aceste cifre în perspectivă, este de 14 ori mai mare față de Walmart (Walmart display ads) și, de asemenea, depășește veniturile YouTube (28 de miliarde de dolari).

În plus, piața de publicitate crește într-un ritm puternic, iar publicitatea digitală în special este pregătită să crească. Potrivit GroupM, publicitatea digitală a reprezentat 64,4% din totalul publicității în 2021. Aceasta reprezintă o creștere a pieței, care era la 60,5% în 2020 și 52,1% în 2019.

Compania de business intelligence GroupM estimează că piața globală de publicitate va crește cu 5,7% în 2023 și cu 7,4% în 2024. Cu toate acestea, jumătate din această creștere va veni din SUA, o piață în care Amazon deține un avantaj distinct.

În plus față de aceste previziuni optimiste, există dovezi ample că publicitatea Amazon oferă avantaje pentru bugetele cheltuite de către firmele care cumpără publicitate. Businesswire raportează că 58% dintre companii apreciază Amazon Advertising, iar un studiu al Feedvisor a stabilit că firmele raportează un randament de șapte ori când fac publicitate prin serviciile Amazon.

Pe lângă componenta de publicitate, AWS (Amazon Web Services) oferă o altă sursă cu potențial de creștere ridicat. Deși serviciul cloud al Amazon generează doar puțin peste 10% din veniturile companiei, AWS furnizează peste două treimi din profiturile AMZN.

Creșterea cotei de piață a companiei Amazon (AMZN) a stagnat în timp ce Microsoft (MSFT) și Google (GOOGL) au crescut, însă AWS încă deține aproximativ o treime din această piață în ascensiune.

În 2019, vânzările AWS au crescut cu 37%. În 2020, creșterea a fost încetinită din cauza pandemiei, crescând cu doar 30% în acel an. Dar și-au revenit în 2021, crescând din nou cu 37%. În primul trimestru din 2022, vânzările AWS au crescut cu 36.5%, comparativ cu același trimestru al anului precedent, atingând $18.4 miliarde. În plus, AWS a raportat cinci trimestre consecutive de creștere accelerată.

Este important să luam în calcul și previziunile pentru piața de servicii cloud. Se asteaptă ca acesta să înregistreze creșteri de peste 10% în viitorul apropiat. Grandview Research estimează o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 15,7% din 2022 până în 2030. Acest lucru ar crește piața actuală cu 272%.

Sunt acțiunile Amazon subevaluate?

În prezent, o acțiune AMZN se tranzacționează la peste 2.000 USD per acțiune. Prețul țintă mediu pe 12 luni al celor 30 de analiști care evaluează compania este de 3.757 USD. Prețul țintă al celor 16 analiști care au evaluat acțiunile de la ultimul raport trimestrial este de 4.315,94 USD.

Raportul P/E (price/earnings) este de 44,84x, cu mult sub media pe 5 ani a companiei, de 108,56x. PEG (price/earnings-to-growth) pe 5 ani este de 2,33x. Acest lucru se menține bine comparat cu raportul PEG mediu al Amazon în ultimii cinci ani de 2,82x.

AMZN Stock: Buy, Sell, sau Hold?

Chiar dacă Amazon este deja o companie uriasă, există motive întemeiate să credem că această companie poate susține o rată de creștere ridicată.

Sursa: CAPEX.com

Istoric, trendul este optimist și chiar o scădere de până la 2.000 USD ar fi văzută ca o oportunitate de cumpărare de către traderi. Acest nivel ar putea fi văzut ca un test al nivelurilor cheie de suport pe termen lung și o epuizare a contra-tendinței (counter-trend trading) intermediare. Din perspectiva analizei tehnice, astfel de configurații sunt văzute ca cele mai bune oportunități de tranzacționare risc-recompensă.

Pe partea fundamentală, Amazon a reprezentat 41% din vânzările de comerț electronic din SUA în 2021. Se estimează că vânzările online cu amănuntul vor crește cu o rată anuală cuprinsă între 14% și 15% în următorii trei ani, potrivit eMarketer. În timp ce investiția companiei în rețeaua sa de logistică din ultimii doi ani a cântărit profiturile, Amazon a depășit recent FedEx în ceea ce privește cota de piață din SUA, ceea ce va servi la consolidarea poziției sale în industria de comerț electronic.

Din păcate, comerțul electronic generează marje scăzute. Totuși, amploarea companiei Amazon o propulsează într-o poziție de lider în publicitate, o afacere în creștere rapidă, cu marje mari. Alături de AWS (Amazon Web Services), Amazon are două surse de creștere robustă și durabilă.

AMZN tranzacționează în prezent cu mult sub nivelurile istorice P/E și PEG. În consecință, acțiunile Amazon ar trebui să se tranzacționeze la o valoare rezonabilă atunci când luăm în considerare perspectivele de creștere. Mai mult, sectorul de publicitate și cloud sunt o potențială sursă de creștere cât se poate de viabilă. 

Următoarea splitare ar trebui, cel puțin teoretic, să susțină prețul acțiunii Amazon (AMZN).

Informațiile prezentate aici nu reprezintă un sfat investițional. Informațiile din acest material au scop informativ și, ca atare, nu au fost pregătite în conformitate cu cerințele legale concepute pentru a promova independența cercetării în domeniul investițiilor.

Utilizatorii/cititorii nu ar trebui să se bazeze exclusiv pe informațiile prezentate aici și ar trebui să facă propriile lor cercetări/analize. Performanța și previziunile anterioare nu sunt indicatori de încredere ai rezultatelor viitoare.