Acțiuni de urmărit
Pandemia a avut un impact negativ asupra majorității activității Disney în ultimul an, cu un impact negativ estimat la 2,6 miliarde dolari din veniturile sale, conform eToro.
Dar restricțiile au adus și câteva oportunități pentru companie, cu serviciile de video streaming Disney+, Hulu și ESPN + câștigând milioane de utilizatori noi, dovedindu-se un competitor din ce în ce mai puternic pentru Netflix. Lansat abia în 2019, Disney+ a depășit deja 100 de milioane de abonați, propulsat de seriale populare precum WandaVision. Prin comparație, Netflix a raportat 208 de milioane de abonați la sfârșitul lunii martie, dar pe care i-a adunat încă din 2007, când a trecut de la expedierea de DVD-uri către abonați la servicii de streaming.
Conducerea Disney a indicat că serviciile sale de streaming ar putea ajunge la aproximativ 350 de milioane de abonați până în 2024.
În ciuda creșterii uriașe a abonaților, divizia de servicii direct către consumator a Disney a pierdut 2,8 miliarde de dolari în 2020 și nu e preconizată să devină profitabilă înainte de 2024. Analiștii se așteaptă ca Disney să înregistreze câștiguri ajustate de 28 de cenți pe acțiune la venituri de 15,85 miliarde de dolari, reprezentând o a patra scădere consecutivă de la an la an a vânzărilor.
Investitorii anticipează totuși o perspectivă mai bună pentru restul anului, pe masură ce oamenii încep să călătorească din nou odată cu diminuarea pandemiei, iar parcurile Disney sunt gata să-i primească.
Disney World din Florida funcționează cu restricții încă de vară trecută, însă parcul Disneyland din California s-a redeschis abia la sfârșitul lunii aprilie. Acesta va avea de luna viitoare chiar și un nou campus Avengers. Se așteaptă ca noua atracție să fie extrem de populară, capitalizând succesul filmelor cu eroi Avengers.
Majoritatea celorlalte parcuri tematice ale companiei, inclusiv Disney Tokio, Disneyland Shanghai și Disneyland Hong Kong sunt acum deschise. Numai Disneyland Paris rămâne închis pe perioadă nedeterminată.
Există și mai multe vești bune din alte sectoare în viitorul apropiat. Disney a amânat premiera producției sale Marvel, Black Widow, până în iulie și se așteaptă ca filmul să fie un blockbuster. Va avea premiera simultan pe Disney +.
Airbnb speră că oamenii ard de nerăbdare să călătorească din nou
AirBnB își raportează câștigurile joi, sperând la o normalizare a situației. Serviciul de cazare a avut dificultăți în ultimul an din cauza restricțiilor de călătorie, veniturile scăzând cu 30% în 2020, la 3,4 miliarde de dolari.
În ciuda scăderii vânzărilor, Airbnb a dat dovadă anul trecut de o reziliență surprinzătoare în ciuda restricțiilor, rămânând pe linia de plutire prin valorificarea piețelor interne de călătorii. Analiștii anticipează că veniturile din primul trimestru au crescut probabil cu 56%, la 717,96 milioane dolari raportate în aceeași perioadă a anului trecut.
Lucrurile sunt pe cale sa se îmbunătățească și mai mult pentru Airbnb pe măsură ce călătoriile se reiau. Am văzut deja anunțuri pozitive din partea autorităților care speră să reînceapă turismul. Americanilor care au fost complet vaccinați împotriva Covid-19 li se va permite să călătorească în Uniunea Europeană în această vară. Iar Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) a declarat recent că „persoanele care sunt complet vaccinate cu un vaccin autorizat de FDA pot călători în siguranță în Statele Unite”.
Chiar și într-o situație de pandemie mai puțin roză, Airbnb își poate continua recuperarea, deoarece oamenii care doresc să călătorească dar vor să evite mulțimile ar putea prefera închirierea unui apartament în locul unei camere la un hotel tradițional.
În plus, Airbnb a intrat într-un nou parteneriat cu Visa, permițând gazdelor să mute cu ușurință banii de la Airbnb într-un cont bancar asociat cu un card de debit Visa eligibil.
Sursă foto: Dreamstime