Acţiunile grupului belgian Delhaize au urcat cu 19%, la 86,08 euro, cel mai semnificativ avans din ultimii ani, în timp ce titlurile companiei olandeze Ahold au crescut cu 10%, la 18,97 euro, cel mai mult din 2008. Acum, capitalizarea lor de piaţă se ridică la 8,9 miliarde de euro (9,8 miliarde de dolari) şi, respectiv, 17 miliarde de euro.
Ambele companii obţin aproximativ 60% din vânzări în SUA, unde concurenţa în rândul retailerilor s-a intensificat. Împreună, ele ar controla aproximativ 4% din piaţa din SUA, în timp ce în Europa entitatea combinată ar fi al patrulea mare retailer alimentar, conform analiştilor de la Natixis.
Negocierile dintre cele două companii sunt în stadiu preliminar, încă nu s-a ajuns la discuţii privind structura şi preţul tranzacţiei, au anunţat publicaţiile 'De Tijd' (Belgia) şi 'L'Echo' (Franţa), citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Reprezentanţii Ahold şi Delhaize nu au comentat informaţia.
O fuziune ar crea economii de 600 milioane de euro pentru cele două companii, susţin analiştii de la Jefferies.
Speculaţiile privind posibila fuziune dintre Ahold şi Delhaize au apărut în 2007. De atunci, ambele companii au vândut active şi au schimbat structura acţionariatului. În SUA, Delhaize operează reţelele de supermarketuri Food Lion şi Hannaford.
În România, Delhaize Group este prezent prin lanţul de supermarketuri Mega Image, cu o reţea ce cuprinde 415 de magazine în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe, sub mărcile Mega Image (202), Shop&Go (210), AB Cool Food (1), Gusturi Româneşti (1), Mega Drive (1). Mega Image este cele mai mare lanţ de supermarketuri din România. AGERPRES