Listarea Facebook, aşteptată de mai bine de un an, va avea loc în câteva luni, data estimată fiind undeva în luna mai. Deocamdată, compania lui Mark Zuckerberg a făcut primul pas către listare: a ales consorţiul de intermediari, condus de Morgan Stanley, și a depus dosarul la SEC (CNVM-ul americanilor). Urmează să fie lansată spre vânzare oferta publică de acţiuni şi numai după aceea, în funcţie de succesul ofertei, se va lista și la bursă.
Compania şi-a propus să strângă prin oferta publică cinci miliarde de dolari, la un preţ care estimează Facebook între 75 şi 100 miliarde dolari. Dacă oferta va fi suprasubscrisă, vor fi vânduite mai ulte acţiuni, dar nu s-a decis încă numărul exact. Succesul ofertei va depinde oricum de interesul investitorilor, care vor verifica foarte atent dacă Facebook merită sau nu atâţia bani. Conform estimărilor bazate pe multiplii de vânzare a companiilor din domeniu, raportate la profit sau venituri, Facebook nu valorează mai mult de 46-50 miliarde de dolari (şi nici mai puţin de 26 miliarde de dolari). Oricum, până la 75 de miliarde de dolari mai este drum lung.

În orice caz, interesul din jurul ofertei este foarte mare. Inclusiv pentru investitorii de la noi, după cum reiese din studiile efectuate de cei de la Tradeville. „Selecţia acţiunilor pe care le aducem la BVB are la bază şi un chestionar realizat în rândul clienţilor noştri”, spune Victor Stănilă, PR manager laTradeville, broker care a adus la București companii precum Bayer, Adidas, Heineken sau E.ON.
Recent, Depozitarul Central, instituţia care asigură decontarea şi compensarea tranzacţiilor, a anunţat înregistrarea în registrul RoClear a acţiunilor Google, Apple, Microsoft, Coca-Cola, Intel, McDonalds şi altele. Ceea ce înseamnă că în curând le vom putea vedea şi pe sistemul alternativ de tranzacţionare de la BVB.