Restul acţiunilor Ferrari vor fi distribuite acţionarilor FCA.

Fiat vrea să finalizeze scindarea anul viitor, acţiunile Ferrari urmând să fie listate în SUA şi, posibil, în Europa.

Vânzarea face parte dintr-un plan mai amplu al FCA de a obţine 48 miliarde de euro (61 miliarde de dolari) pentru a finanţa programul de investiţii necesar extinderii brandurilor de lux Maserati şi Alfa Romeo şi transformarea Jeep într-un brand global.

În 13 octombrie, acţiunile Fiat Chrysler Automobiles au început să fie listate la bursa de la New York, după finalizarea fuziunii dintre Fiat şi Chrysler. Noua entitate, cu sediul central la Londra, are ca obiectiv dublarea profitului şi majorarea livrărilor anuale cu 61%, în următorii cinci ani.

'Scindarea anunţată de Fiat era vestea pe care o aşteptau investitorii. Fiat scoate pe piaţă perla coroanei', a apreciat analistul Vincenzo Longo, de la IG.

Miercuri, acţiunile FCA au urcat cu 18%, la 9,03 euro, la bursa de la Milano, evaluând compania la 10,8 miliarde de euro.

Datoria netă a FCA a urcat cu 1,7 miliarde de euro, la 11,4 miliarde de euro, în trimestrul trei din 2014, în timp ce profitul operaţional a crescut cu 7,4%, la 926 milioane de euro.

Luna trecută, Ferrari a anunţat că în primul semestru al acestui an cifra sa de afaceri a înregistrat o creştere de 14,5%, până la nivelul record de 1,349 de miliarde de euro, în timp ce profitul net a crescut cu 9,8%, până la 127,6 milioane de euro.

Cifra de afaceri record a fost realizată în condiţiile în care, în primele şase luni ale acestui an, Ferrari a livrat clienţilor din întreaga lume un număr de 3.361 de automobile, cu 3,6% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.

Preşedintele Ferrari, Luca Cordero di Montezemolo, a demisionat luna trecută după 23 de ani din fruntea producătorului de automobile sport de lux, din cauza divergenţelor cu şeful companiei mamă Fiat SpA, Sergio Marchionne, privind viitoarea strategie a companiei.

Fiat deţine 90% din Ferrari, care este o componentă cheie a planului lui Sergio Marchionne de a extinde producerea automobilelor sport de lux, pentru a concura mai bine cu Volkswagen AG, care deţine brandurile Audi şi Lamborghini, şi cu BMW.

AGERPRES