Acţiunile Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, au ajuns vineri la cel mai scăzut nivel din martie 2001, în urma declinului accentuat al vânzărilor, care ar putea duce la închiderea unor magazine şi la oprirea expansiunii.
H&M tocmai a raportat cel mai sever declin al vânzărilor cel puţin din ultimul deceniu, mai puţini clienţi intrând în mall-urile unde se află magazinele companiei suedeze, deşi au fost reduceri masive de preţuri.
În perioada septembrie – noiembrie 2017, vânzările au scăzut cu 4%, la 50,4 miliarde de coroane suedeze (şase milioane de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la un avans de 2%. Vânzările H&M au scăzut doar în trei trimestre din ultimii zece ani, conform datelor Bloomberg.
Conform Agerpres, care citează Reuters şi Bloomberg, compania va deschide anul acesta 385 de noi magazine, faţă de 400 programate iniţial, după ce în perioada august 2016 – august 2017 a inaugurat 418 de unităţi, ajungând la un total de 4.553 de magazine pe plan global. De asemenea, vor fi extinse vânzările online pe 43 de pieţe până la sfârşitul anului. Deja, rivala Inditex vinde online pe 45 de pieţe.
Pentru a sprijini comerţul electronic, H&M va extinde acordul de cooperare cu divizia de retail online a Alibaba, Tmall.
H&M se confruntă cu creşterea concurenţei pe piaţa din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziţii de la retailerii online, cum ar fi Asos şi Zalando.
Sectorul de îmbrăcăminte este în creştere şi este o perioadă de schimbări rapide şi extinse, ca rezultat al digitalizării. Afacerile noastre online nu au compensat deplin scăderea numărului de clienţi în magazinele noastre clasice, astfel încât, până acum, nivelul vânzărilor este sub ţinta noastră din acest an, a avertizat recent directorul general Karl-Johan Persson.
Grupul suedez are opt branduri: H&M, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket şi H&M Home.
După decenii în care a reprezentat o poveste de succes, H&M nu şi-a îndeplinit ţinta de vânzări în 2016, iar profitul a scăzut. Compania suedeză se confruntă cu o concurenţă strânsă şi presiuni asupra preţurilor din partea rivalelor Inditex (proprietarul Zara) şi Primark, care a intrat recent pe cea mai mare piaţă a H&M – Germania.
Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.