Așadar, veniturile Meta au crescut cu 25% în trimestrul patru. Acestea au ajuns la 40,1 miliarde de dolari, de la 32,2 miliarde de dolari cu un an mai devreme, notează Reuters.
Veniturile Meta au crescut cu 25% în trimestrul patru
Este cea mai rapidă rată de creştere pentru orice perioadă de la jumătatea anului 2021. Potrivit sursei menționate, evoluția oferă o dovadă suplimentară că piaţa de publicitate online continuă să îşi revină.
Profitul net al Meta s-a triplat, la 14 miliarde de dolari, de la 4,65 miliarde de dolari cu un an mai devreme. Compania estimează că vânzările pentru primul trimestru vor fi cuprinse între 34,5 şi 37 de miliarde de dolari.
Înainte de această evoluție, analiştii se aşteptau la venituri de 33,8 miliarde de dolari.
Compania va plăti investitorilor un dividend trimestrial pentru prima dată
De asemenea, gigantul a spus că va plăti investitorilor un dividend trimestrial pentru prima dată. Meta a anunțat o plată de 50 de cenţi pe acţiune, pe 26 martie.
Acest lucru a venit după ce numerarul şi echivalentele au crescut la 65,4 miliarde de dolari la sfârşitul anului 2023, de la 40,7 miliarde de dolari cu un an mai devreme.
Meta a anunţat şi o răscumpărare de acţiuni în valoare de 50 de miliarde de dolari.
Creşterea de vineri a acţiunilor a adăugat peste 200 de miliarde de dolari la capitalizarea de piaţă a companiei.
Totodată, a împins evaluarea totală la peste 1.200 miliarde de dolari.
Investitorii au lăudat anunţul dividendului, ca un semn al maturităţii companiei
Ben Barringer, analist pentru sectorul tehnologiei la Quilter Cheviot, a spus că acesta a reprezentat „un moment simbolic şi arată povestea redresării Meta de la problemele sale din 2022”.
„Mark Zuckerberg arată că vrea să aducă acţionari alături de el şi subliniază că Meta este acum o afacere matură”, a spus Barringer, potrivit sursei menționate.
Mai mult, investitorii s-au concentrat şi pe mişcările Meta în domeniul inteligenţei artificiale.
Compania este implicată în AI cu modelul său de limbaj mare LLaMA, un concurent al OpenAI GPT-4 susţinut de Microsoft.
Barringer a numit Meta „un câştigător al AI din dulap” şi a spus că AI-ul companiei, deşi nu este afişat, „va servi mai bine agenţilor de publicitate şi va face reclamele în sine mai relevante pentru utilizatori”.
Informațiile au apărut după ce Zuckerberg, CEO-ul Meta, a subliniat că 2023 trebuie să fie „un an al eficienţei” pentru companie.