Acțiunile Snap au scăzut cu 30%, atingând cel mai scăzut nivel de după pandemie, după ce prognoza de stagnare a veniturilor a indicat o amplificare a problemelor pentru un sector al rețelelor sociale dependente de publicitatea digitală, a informat Reuters. De asemenea, acțiunile Meta și Pinterest au scăzut cu 2% și 7%, iar cele Twitter cu 3%, trase în jos de temerile în ceea ce privește revizuirile de securitate ale ofertei de preluare de către Elon Musk.
Ni se arată tot mai clar că se apropie o criză financiară la nivel global. Ultimul semn a venit de la agențiile de publicitate digitală, care în ultimul timp au micșorat bugetele de marketing ca răspuns la cererea în scădere a consumatorilor.
Valorile companiilor de publicitate digitală au scăzut
Spațiul publicitar digital are mult de suferit. Tot mai multe companii care oferă servicii de publicitate digitală au micșorat considerabil bugetele deoarece a scăzut și cererea consumatorilor. Avertismentul Snap a arătat încă o dată că temerile cu privire la o potențială criză financiară.
„Acesta este cu adevărat o poveste de avertizare… agenţii de publicitate ar putea arăta că suntem deja într-o recesiune din cauza refuzului lor de a cheltui pe aceste platforme mai mici”, a declarat Kim Forrest, de la Bokeh Capital Partners.
Până în acest an, valoarea pe piață a companiilor care obțin profituri din publicitate digitală a scăzut extraordinar de mult, cu 1.000 miliarde de dolari. Acestea sunt foarte afectate de concurența din partea TikTok și de modificările de confidențialitate ale Apple pentru platforma iOS, care le permite utilizatorilor să refuze urmărirea datelor.
Joi, 21 octombrie, Snap a raportat cea mai lentă creștere de când este companie publică în ultimul trimestru și nu anticipează nicio creștere pentru următorul trimestru, cel din iarnă, care de obicei este aglomerat.
Mai multe agenții de publicitate s-au bazat pe platforma Snap datorită popularității acesteia în rândul adolescenților și adulților tineri. Analiștii au redus foarte repede prețul pentru Snap. Platforma a ajuns pe Wall Street la un minim de 7 dolari. La începutul tranzacțiilor, acțiunile Snap au atins cel mai jos nivel de la începutul anului 2019.
Facebookul nu mai este platforma preferată a adolescenților
În prezent, doar o treime din adolescenții din Statele Unite ale Americii mai folosesc Facebook. În trecut, această aplicație era apreciată de peste 70% din adolescenții americani, potrivit unui studiu realizat de Centrul de Cercetare Pew.
În acest an, YouTube şi TikTok sunt platformele de divertisment cele mai utilizate de adolescenţii americani, în timp ce popularitatea Facebook a scăzut enorm. De exemplu, procentul tinerilor americani cu vârste cuprinse între 13 ani şi 17 ani care utilizează Facebook a scăzut de la 71% la 32% în acest an.
În ceea ce priveşte TikTok-ul, acestă aplicație este folosită „uneori” de 67% dintre adolescenţii din SUA, iar 16% dintre tinerii americani o folosesc „aproape constant”. La polul opus, 95% dintre adolescenții americani folosesc YouTube-ul.