Conform unui studiu global publicat de IBM (NYSE: IBM), companiile considera ca daca sunt mai deschise fata de actionari si plaseaza responsabilitatea sociala pe primul plan in strategia de business, ele vor deveni mai competitive, vor putea atrage si pastra cele mai bune talente si vor avea acces la noi oportunitati de business. In prezent, multe companii considera ca responsabilitatea sociala reprezinta mai degraba o oportunitate de crestere, nu doar o masura normativa sau un efo
Conform unui studiu global publicat de IBM (NYSE: IBM), companiile considera ca daca sunt mai deschise fata de actionari si plaseaza responsabilitatea sociala pe primul plan in strategia de business, ele vor deveni mai competitive, vor putea atrage si pastra cele mai bune talente si vor avea acces la noi oportunitati de business.
In prezent, multe companii considera ca responsabilitatea sociala reprezinta mai degraba o oportunitate de crestere, nu doar o masura normativa sau un efort filantropic, 68% dintre cele analizate orientandu-se catre generarea castigurilor prin activitati de responsabilitate sociala corporatista (Corporate Social Responsibility – CSR).
In plus, 54% cred ca initiativele CSR ofera corporatiilor un avantaj competitiv.
Aceste tendinte sunt determinate de influenta din ce in ce mai mare a clientilor care, datorita abilitatii de a cerceta si impartasi informatiile prin internet, au devenit foarte sensibili la o arie larga de probleme – incepand cu problemele generate de schimbarile climatice, pana la probleme de siguranta a produselor, la practici de laborator, la responsabilitatea financiara a corporatiilor, la intrebari ce vor sa afle daca firmele returneaza comunitatii o parte suficienta din propriul profit.
In timp ce clientii devin factorul principal al atentiei sporite asupra activitatii CSR, 76% din companiile de afaceri cercetate admit ca nu inteleg pe deplin problemele clientilor legate de domeniul CSR. De fapt, pana si companiile de afaceri care considera ca inteleg complet si ca sunt pregatite sa faca fata problemelor din aria CSR s-ar putea sa dea gres.
Aproape doua treimi din companiile cercetate considera ca detin suficiente informatii despre sursele din spatele produselor si serviciilor pentru a raspunde problemelor clientilor, insa jumatate dintre acestea recunosc ca nu inteleg foarte bine asteptarile clientilor legate de domeniul CSR.
Intensificand atentia clientilor asupra CSR, trei sferturi dintre companii au declarat ca numarul grupurilor de suport ce colecteaza si raporteaza informatii despre ele a crescut in ultimii ani, impreuna cu cantitatea de informatii pe care companiile le furnizeaza pentru a justifica sursele, structura si impactul produselor, serviciilor si operatiunilor.
“Este extrem de important ca firmele nu doar sa tina pasul cu noile cerinte ale actionarilor, ci sa si construiasca responsabilitatea sociala corporatista in centrul strategiei de business. Astfel CSR nu mai este vazuta doar ca un cost discretionar, ci ca o investitie ce va da rezulate financiare. Si cum clientii isi schimba comportamentul datorita CSR, impactul financiar poate fi dramatic.” ,” a declarat George Pohle, vicepresedinte si lider global al IBM Business Strategy Consulting Practice.
IBM a intervievat directori seniori si directori de strategii din 250 de companii din domeniul bancar, industriei chimice si petrolului, bunurilor de consum, electronicelor, energiei si utilitatilor, retail si industria automobilelor. Dintre participanti, 30 la suta sunt localizati in America de Nord, 30 la suta in Asia Pacific, 20 la suta in Europa de Vest, sapte procente in Europa de Est, sase procente in America Latina si patru procente in Orientul Mijlociu si Africa.
Data: 18 februarie 2008
Sursa: IBM