Acum poți afla mai ușor câți bani ai strâns la pensia privată! O noua modalitate de informare anunțată de APAPR

pensii

Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR) a anunțat o nouă campanie de informare care își propune educarea și creşterea gradului de conştientizare a românilor cu privire la drepturile pe care le au în calitate de proprietari de pensie privată.

Noua campanie de informare și educare cu privire la pensiile private se va numi „Află online câţi bani ai strâns la pensia privată!” și va accent practic pe posibilitatea introdusă recent de legislaţie de a primi scrisoarea anuală de informare prin mijloace digitale în locul poştei tradiţionale. Aceasta este trimisă în fiecare an în perioada aprilie-mai de companiile de administrare către toţi cei peste opt milioane de participanţi la toate fondurile de pensii private (obligatorii – Pilonul II şi facultative – Pilonul III).

Până anul acesta, toate scrisorile se trimiteau în format fizic, prin poşta tradiţională, dar începând de anul viitor, în baza normelor adoptate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, participanţii pot solicita să primească informări prin mijloace digitale.

Când se va desfășura campania

Campania naţională de informare a Asociaţiei pentru Pensiile Administrate Privat din România ,derulată împreună cu agenţia parteneră Rogalski Damaschin PR, se va desfăşura în diferite etape, pe TV şi online, începând cu 1 noiembrie 2020 şi până pe 15 aprilie 2021 şi vizează informarea în legătură cu toate drepturile şi beneficiile pe care românii le au în calitate de participanţi la fondurile private de pensii.

Campania APAPR doreşte stimularea tranziţiei comunicării cu participanţii către mediul digital, pentru ca tot mai mulţi români să beneficieze de avantajele asociate demersului: acces imediat, oriunde şi oricând la informaţia despre contul personal de pensie privată, indiferent de schimbarea domiciliului; informaţiile ajung în siguranţă doar la participant, în mod securizat, fără posibilitatea accesului altor persoane la plicul trimis prin poşta tradiţională; reducerea consumului de hârtie şi a contactelor fizice în această perioadă marcată de pandemia globală. Se va pune accentul pe importanţa contactului electronic cu administratorul fondului de pensii, în contextul în care toţi administratorii de Pilon II şi marea majoritate a celor de Pilon III furnizează în timp real pentru toţi participanţii informaţii legate de valoarea contului personal de pensie privată.