Acuzații fără precedent împotriva unui ministru din guvernul Dăncilă

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România atrage atenția asupra unei situații care ar trebui să fie analizată ce puțin de Agenția Națională pentru Integritate și de DNA.

„Toate acțiunile actualului ministru arată că acesta servește anumite grupuri de interese, încă din anul 2015. Lucian Șova este cel care a adus, în anul 2015, acele modificări la Legea  38/2003 care au legalizat pirateria, respectiv introducerea sintagmelor „în mod permanent” și “în mod repetat”. Actualul ministru al Transporturilor a continuat în mod permanent să demonstreze că vrea doar să servească anumite grupuri de interese care vor să îngroape orice afacere legală, pentru a înlocui această piață cu una a pirateriei”, conform unui comunicat COTAR.
Transportatorii susțin că ministrulTransporturilor și prietenul domniei sale, Corneliu Dumitriu, pe care și l-a adus pe post de coordonator tehnic( funcție care nu există în organigrama MT) , au încercat să provoace haos și în transportul de persoane prin curse regulate,”doresc să modifice legislația pentru a liberaliza piața transporturilor rutiere de persoane cu câteva luni înainte de atribuirea de la începutul anului 2019″.
„Și aceste modificări pe care a-ncercat să le forțeze în mod inexplicabil ministrul Transporturilor servesc, probabil, tot unor grupuri de interese. De altfel, Corneliu Dumitriu este un fost coleg de facultate și chiar de cameră de cămin al ministrului, pe care Lucian Șova nu doar l-a adus în minister, dar se pare că vrea să-l numească într-o funcție strategică, deși este în conflict de interese. Corneliu Dumitriu va căpăta un post de șef seviciu, exact în cadrul Direcției de reglemenătri din cadrul MT, ministrul Lucian Șova a pus să se organizeze un așa-zis concurs, astfel încât acesta să fie sigur câștigător – concurs organizat astăzi și mâine (15-16 noiembrie 2018)”, precizează transportatorii.
COTAR explică că incompatibilitatea lui Corneliu Dumitriu este foarte clară, „din moment ce soția lui este lector la Buzău, la un centru de formare profesională în transporturi”. „Acest centru este autorizat chiar de Direcția de transport rutier, ceea ce îl va face pe Dumitriu supervizorul soției sale, ca viitor șef serviciu în cadrul Directiei de reglementări. Dacă va ocupa această funcție în MT, Dumitriu va răspunde de partea de examinări și va participa sau va trimite personal influențat de acesta la examinări”. Ministrul Lucian Șova vrea să fie sigur că prietenul lui, pe care l-a adus deja pe post de coordonator tehnic, va rămâne la Ministerul Transporturilor, exact acolo unde se fac modificările legislative și unde funcționarii publici participă la examinări, încasând zeci de mii de lei lunar,in plus fată de salariu, culmea, tot ca urmare a unei modificări legislative facute de actualul ministru, Lucian Șova, în iunie 2014, când era doar parlamentar”, atrag atenția oficialii COTAR.
“Ministrul Lucian Șova a declarat că transportatorii dețin de 15 ani monopol pe piață, deși nici măcar nu înțelege ce ar însemna acest monopol. Vrem să ne explice domnul ministru Lucian Șova dacă împreună cu prietenul său, Corneliu Dumitriu, a pus la cale toate modificările la Ordinul 980, care pune transportatorii români  în imposibilitatea de a se pregăti pentru atribuirea de la începutul anului 2019, astfel încât să fie avantajați cei care practică pirateria. Oare ce ne mai pregătește domnul ministru, împreună cu incompatibilul fost coleg de cameră, Cornel Dumitriu, cel care astăzi sușține, fără a avea dreptul, examenul pentru ocuparea postului de șef serviciu, care sigur va ieși pe primul loc, din jobenul lui Lucian Șova? Ne întrebăm cine va folosi bagheta magică”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.
Transportatorii cer organelor abilitate ale statului să cerceteze pentru cine insistă domnul Șova să facă modificări legislative și dacă nu cumva cineva a beneficiat de foloase necuvenite pentru modificările la acest ordin. „Dacă ministrul va insista cu acest demers, transportatorii vor organiza  cel mai mare protest, la nivel național, la care vor participa  membri,nemembri precum si alte federatii,asociatii din transport”.