“În primele trei luni creşterea a fost de 65% comparativ cu anul trecut, dar când a venit perioada asta proastă de ploi, când au început toate aceste scandaluri de care sunt şocat, pe care le vezi la ştiri, care afectează afacerile, am scăzut, dar tot suntem undeva pe la 35%, creştere la şase luni. La sfârşitul lui  mai am atins deja cifra de un milion de euro la exporturi, ceea ce înseamnă 5% din total producţie”, a declarat Marcel Bărbuţ, pentru Agerpres.

AdePlast a exportat în special mortare uscate (905.000 kilograme), mortare umede (251.000 kg),  polistiren extrudat (8.000 de metri cubi) şi polistiren expandat (5.500 de metri cubi). În total, vânzările pe pieţele externe au ajuns la  de 1,041 milioane de euro.

Potrivit lui Bărbuţ, afacerile grupului au avut o creştere care de aproape 35%, în primul semestru din 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013, iar creşterea organică pe care o va înregistra AdePlast în acest an va face necesar un nou sistem integrat informatic.

“Primesc săptămânal datele de producţie şi aici mă ajută sistemul informatic integrat.(…). Calculatorul scoate la fiecare 24 de ore un raport cu ceea ce s-a produs. Toate utilajele noastre sunt legate direct în contabilitate şi rezultatele sunt centralizate de sistemul informatic. La ora actuală am ajuns la saturaţie şi mergem pe un nou sistem informatic, implementat de la jumătatea anului, cu care vom porni din ianuarie 2015”, explică Marcel Bărbuţ.

AdePlast produce în prezent peste 50 de sortimente de materiale de construcţii şi are în România nouă capacităţi de producţie în domeniul mortarelor uscate, tencuielilor decorative, vopselelor şi materialelor termoizolante, cu platforme de producţie la Ploieşti, Roman şi Oradea.

Sursa: Agerpres