Adesgo îşi face magazine proprii

Producătorul de ciorapi şi lenjerie Adesgo a deschis al doilea magazin Diamond by Adesgo din Bucureşti, în urma unei investiţii de 25.000 de euro. Dacă înainte de criză, intenţia era de scoatere a brandului Diamond în Europa Centrală și de Est, de anul trecut, de când a deschis primul magazin, în incinta fabricii din zona Tineretului, Adesgo și-a mutat atenția exclusiv spre piața locală.

„Pentru viitor, Adesgo are în vedere deschiderea unor noi puncte de vânzare similare în Bucureşti şi în principalele oraşe din România – Iaşi, Constanţa, Braşov, Timişoara, Craiova”, susţine Shlomo Binder, director comercial la Adesgo România.

În afară de produsele sub eticheta Diamond, în aceste magazine se vor vinde și colecții de lenjerie din gama Adesgo și din gama Fix – brandul numărul 1 din portofoliul israelienilor de la Argaman Industries LTD, ce au cumpărat Adesgo în 2002. În plus, de anul acesta, producătorul de ciorapi aplică tratamentul EcoFeel (cu particule de aloe vera care face textura dresului mai rezistentă şi oferă hidratare pielii) pe mai multe game Diamond.

Cu o capacitate de producţie de peste şase milioane de perechi de dresuri pe an, Adesgo asigură 20 % din piaţa locală de dresuri de zi cu zi şi ciorapi. În ceea ce priveşte produsele mai elegante, de seară, Adesgo deţine o cotă de piaţă de 12 %, conform propriilor estimări. În prima jumătate a lui 2011, compania a înregistrat vânzări de circa 5,7 mil. euro. Adesgo a vândut anul trecut ciorapi de aproape 12 milioane de euro, şi a făcut un profit net de circa 218.000 de euro, potrivit informațiilor de pe site-ul Ministerului Finanțelor.

De menționat că 80% din producția Adesgo merge la export, fiind distribuită sub mărci precum Tesco (UK), Hema (Olanda), Falke (Germania) sau Dunnez (Franța). În țară, principalele canale de vânzare rămân distribuitorii locali și marile rețele de retail gen Carrefour, Cora, Selgros sau real-,.

Valoarea estimată a pieței locale a ciorapilor este de circa 35 mil. euro, incluzând aici atât ciorapii și șosetele, cât și ciorapii-pantalon (dresurile) pentru femei. Din volumul total al pieței, care este de circa 50 de milioane de perechi, ciorapii pentru femei reprezintă în jur de 30%. Cele mai cunoscute mărci fabricate în România sunt Diamond, Mondex, Ciserom, Star (Decatex) și CIFA.

Românul prins în statistici cumpără cinci-șase perechi de ciorapi pe an, față de 18 perechi, cât cumpără italienii, englezii sau francezii, potrivit datelor Asociației Producătorilor de Ciorapi.