Un studiu realizat de Samuel McClure şi Read Montague dezvăluie lucruri interesante despre sucurile eternilor rival Pepsi şi Coca Cola.
Unii consumatori de băuturi răcoritoare şi-au stabilit deja preferinţele între Coca-Cola şi Pepsi, dar sunt destui şi din categoria celor care nu-şi dau seama ce diferenţă este între cele două.
Business Insider a prezentat, într-un articol, diferenţele dintre cele două băuturi răcoritoare. De precizat că multe din acestea sunt greu de remarcat la o simplă degustare.
Din punct de vedere nutriţional, Pepsi are puţin mai mult zahăr, mai multe calorii şi cafeină, iar Coca-Cola are mai mult sodiu.
Pepsi este în mod clar avantajat la un simplu test de degustare, pentru că aroma lui se menţine mai mult, explică Malcolm Gladwell, jurnalist la New Yorker, în cartea sa despre intuiţia umană, Blink
Diferenţa clară dintre cele două branduri o face însă promovarea, iar din acest punct de vedere Coca Cola stă mult mai bine. În 2011, brandul Cola a deţinut 17% din piaţa de răcoritoare din Statele Unite, urmată de Cola Dietetică, cu 9,6%, faţă de Pepsi Dietetic (4,9%), potrivit Beverage Digest.
Apropo de promovare, Coca-Cola tocmai a recunoscut public că băuturile pe care le produce ar putea să aibă un conţinut cam ridicat de zahăr. Potrivit The Guardian, este pentru prima dată în istoria publicităţii produselor alimentare şi băuturilor când se menţionează cuvântul “obezitate” într-un spot publicitar; Coca-Cola a început o campanie împotriva obezităţii.
Timp de 126 de ani, de când a fost inventată băutura Coca-Cola, compania a negat dovezile medicale conform cărora ar utiliza ingredienţi periculoşi cum ar fi cofeina, zahărul, acizii care afectează smalţul dinţilor şi cocaina.
În 1903, compania a fost nevoită să recunoască, după o dezvăluire în presă, că băutura pe care o produce conţine o cantitate semnificativă de cocaină, iar acum videoclipul publicitar sugerează că băuturile Coca-Cola conţin mult zahăr.
“Se vorbeşte mult despre obezitate. Noi vrem să luăm parte la această conversaţie”, spune Stuart Kronauge, directorul general Coca-Cola din America de Nord.
Două treimi din adulţii americani care sunt supraponderali sau obezi vor afla din reclama Coca-Cola că “dacă mănânci şi bei mai multe calorii decât poţi să arzi, iei în greutate” şi că zahărul din băuturile răcoritoare poate juca un rol important în acest proces. Noua reclamă este difuzată în reţele de cablu tv din Statele Unite.
Sursa: Business Insider