Presa internațională arată faptul că oamenii au început să devină mai conștienți de faptul că protecția datelor lor confidențiale este mult mai importantă decât socializarea online, iar Facebook nu le oferă nicio garanție a acestei protecții.
Deși este un succes, Facebook este o rețea care s-a confruntat cu scandaluri mai mari și mai numeroase, cum nicio altă rețea de dinainte nu a mai făcut-o.
Facebook își schimbă regulile fără acordul utilizatorilor
O serie de organizații europene care se ocupă cu reglementarea au început ample investigații împotriva Facebook după ce s-a descoperit că Facebook a pus în aplicare o funcționalitate de recunoaștere facială a utilizatorilor, fără ca aceștia să fie anunțați.
Rețeaua de socializare a intrat în vizorul unor organisme de reglementare a prtotecției datelor confidențiale din Germania, Marea Britanie și Irlanda, pentru că a introdus această aplicație fără să anunțe utilizatorii.
"Din nou Facebook și-a schimbat Declarația de Politică a Confidențialității fără acordul utilizatorilor și nu cred că acțiunile Facebook sunt în concordanță cu legile de protecție a datelor din Europa și Germania", spune Peter Schaar, comisarul european pentru protecția datelor, citat de Financial Times.
Socializarea online a devenit plictisitoare
Graham Jones, un psihiolog specializat pe probeleme de socializare online, a declarat pentru un cotidian britanic faptul că un alt motiv pentru care utilizatorii renunță este că socializarea online, deși este la îndemână, a devenit plictisitoare, utilizatorii simțind că acest tip de relaționare nu are nicio finalitate.
Conform ultimelor date, Facebook a pierdut 6 milioane de utilizatori în Statele Unite doar în ultima lună, de la 155,2 milioane de utilizatori, la 149,4 milioane.
Este prima dată când s-a inversat tendința de creștere.
De asemenea, în Canada, Facebook a pierdut 1,52 de milioane de utilizatori, de la 16,6 milioane de utilizatori, ceea ce înseamnă o scădere de 8%.
Alte state în care oamenii renunță la Facebook sunt Marea Britanie, Norvegia și Rusia, unde s-au înregistrat scăderi de câte 100.000 de unici.
Acum, numărul total de utilizatori ai Facebook mai crește pentru că populația din statele emergente precum Mexic sau Brazilia încă îl mai descoperă datorită conexiunilor la internet în creștere.
Inversarea tendinței reprezintă semnul unei maturizări pe piețele în care Facebook a intrat pentru prima dată, ceea ce confirmă faptul că într-un timp relativ nu foarte departe, Facebook va păți pe o curbă descendentă.