Relansarea ziarului Adevarul are loc la cateva luni de la plecarea zgomotoasa a echipei redactionale conduse de Cristian Tudor Popescu. De ce relansare tocmai acum? Actualii editori spun ca schimbarea profunda se datoreaza nu atat plecarii vechii echipe, ci faptului ca de 15 ani ziarul nu a suferit modificari majore. “Adevarul nu s-a adaptat pietei in ultimii 15 ani. Piata romaneasca a evoluat, s-au lansat produse noi, dar Adevarul a ramas incremenit”, afirma Aurelian Amuraritei, directorul executiv al ziarului. El adauga ca echipa condusa de CTP “era traditionalista si nu-si dorea nici un fel de schimbare. Adevarul era bine pentru ei asa cum era”.
De altfel, un studiu Daedalus, care a stat la baza relansarii, arata ca Adevarul este perceput ca un ziar “traditionalist, invechit, conservator, cu un public cititor batran. Acelasi studiu arata si punctele tari ale ziarului pe care s-a construit noul concept: notorietate foarte buna si perceptia de ziar influent si de referinta.
“Nu ma voi bate cu
trusturile mari ca sa fac tiraje. O sa merg pe
calitatea informatiei
si a publicului.”
Aurelian Amuraritei,
director executiv “Adevarul”
Principala schimbare o reprezinta noul format “tip nord-american”, asemanator cu Financial Times, si regandirea structurii editoriale pe trei fascicole de cate opt pagini, in prima etapa. Pentru prima data in istoria acestui ziar exista un art-director: Cristian Lipan. Echipa redactionala este condusa de Razvan Mitroi, redactor-sef, si Corina Dragotescu, director editorial. Suplimentul “Adevarul economic” va fi dezvoltat ca un brand separat, iar “Adevarul literar si artistic” va fi inclus in editia de sambata. Pe piata se va pozitiona la concurenta cu Jurnalul National, Evenimentul Zilei si Libertatea si va tinti 500 de mii de cititori pe editie in iulie 2006. Bugetul relansarii se ridica la 300 de mii de euro.
Plecarea echipei lui CTP a afectat brandul Adevarul? Cine este mai puternic: brandul Adevarul sau brandul CTP? “Adevarul nu a scazut in perceptie la trei luni de zile de la plecarea echipei. Brandul a ramas. Daca faci sub acelasi brand-umbrela o echipa redactionala, atunci reusesti sa mergi mai departe fara probleme. Cred ca brandul Adevarul este mult mai puternic decat brandul CTP”, conchide Amuraritei.