El a atribuit această schimbare performanței superioare dovedite de Tesla.
„Consumatorii nu se mai gândesc la vehicule hibrid. Ei vor vehicule electrice. Vor cele mai bune mașini de pe drum. Sunt cele mai ieftine și mai eficiente pentru a rula ore suplimentare, iar bateriile Tesla au avut performanțe fenomenale”, a declarat recent Ross Gerber, cunoscut pentru comentariile sale pozitive privind Tesla.
Bateriile Tesla au avut performanțe fenomenale
Potrivit Benzinga, declarațiile lui Gerber vin într-un moment în care industria auto este martora unei schimbări a preferințelor consumatorilor. În noiembrie, Toyota a început să pună din nou accentul pe mașini hibrid, crescându-le popularitatea. Remarcile recente ale lui Gerber sugerează că această tendință poate fi una de scurtă durată.
Victorie majoră pentru Tesla și piața de vehicule electrice în ansamblu
Trecerea de la vehicule hibrid la vehiculele electrice ar putea avea implicații semnificative pentru industria auto. Această tendință se aliniază cu viziunea lui Elon Musk pentru Tesla. Musk își propune să depășească Toyota ca principal producător auto, până în 2030. Dacă predicția lui Gerber este se va adeveri, ar putea semnala o victorie majoră pentru Tesla și piața de vehicule electrice în ansamblu.
În plus, această schimbare în rândul consumatorilor ar putea afecta și performanța acțiunilor japoneze. Piața japoneză a cunoscut o revigorare, Goldman Sachs identificând șapte companii remarcabile ca fiind cei „Șapte Samurai”. Dacă tendința VE continuă, ar putea susține și mai mult performanța acțiunilor japoneze.
Taxe peste taxe pentru cei care au mașini electrice
Cei care au mașini electrice ar putea fi nevoiți să plătească o taxă specială. Este propusă în unele țări din Europa și nu numai. De exemplu, un stat din Canada propune ca fiecare șofer să plătească o taxă în plus pentru fiecare mașină electrică nouă înmatriculată. Ce este această nou taxă specială și de ce se aplică?
Taxă specială pentru posesorii de mașini electrice
Posesorii de mașini electrice ar urma să plătească o nouă taxă. Cei care au venit cu ideea acestei taxe spun că ea înlocuiește sumele pe care șoferii de mașini tradiționale le plătesc pe accizele la carburanți.
Potrivit The Guardian, doar aproximativ 40% din suma totală afișată la pompă pentru benzina și motorina reprezintă prețul real. Restul sumei constă în taxe și accize impuse de autoritățile fiscale.
Deoarece mașinile electrice nu consumă carburant impozitat și numărul lor crește rapid, autoritățile caută să compenseze acest gol prin implementarea unor taxe speciale.
Un exemplu în acest sens este decizia Mării Britanii de a impune, începând din 2025, taxa VED (Vehicle Excise Duty, o taxă anuală standard de 165 de lire sterline) pentru autovehiculele electrice, mașinile, utilitarele și motocicletele, în scopul compensării accizelor la carburanți.
Jeremy Hunt, ministrul britanic al Finanțelor, a afirmat că această decizie va contribui la corectarea sistemului de taxare auto din Marea Britanie.
În plus, impozitul pentru mașinile electrice de companie din Regatul Unit va crește la 3% începând din aprilie 2025. Impozitul urmează să fie majorat cu 1% în fiecare an ulterior, până la atingerea valorii de 5% în 2027/28.
În statul Victoria din Australia, se propune instituirea unei taxe per kilometru pentru șoferii de mașini electrice sau hibride.
Practic, nu pare să fie o sumă semnificativă – 2,8 cenți pe kilometru pentru mașinile electrice și 2,3 cenți pe kilometru pentru cele hibride. Totuși, pentru șoferii australieni care parcurg în medie 12.400 de kilometri pe an, aceasta înseamnă aproximativ 350 de dolari australieni.
În Elveția, începând cu 1 ianuarie 2024, mașinile electrice vor fi impozitate similar cu cele pe benzină. Decizia a venit în urma creșterii vânzărilor de automobile electrice cu șase ori în ultimii ani. Cota de piață pentru anul trecut a fost de 25%.