Echipa de cercetare a publicat o lucrare despre un model privind încărcarea mașinilor, care poate fi aplicat în unele state. În acest studiu publicat în Nature Energy, ei și-au aplicat modelul în tot vestul Statelor Unite și au analizat tensiunea pusă asupra rețelei electrice din regiune, până în anul 2035, pe măsură ce numărul vehiculelor electrice va crește.

Astfel, ei au descoperit – presupunând că încărcările VE pe timp de noapte va crește odată cu creșterea rapidă a numărului mașinilor electrice – că și cererea de energie electrică va fi mai mare cu până la 25 la sută, potrivit Biz.Crast.net.

De ce oamenii ar trebui să-și încarce mașinile în timpul zilei

Cercetătorii spun că pentru a limita costul ridicat al tuturor capacităților noi de generare și stocare a energiei electrice, șoferii ar trebui să-și încarce  mașinile în timpul zilei, la locul de muncă sau în stațiile publice de încărcare.

Astfel, s-ar reduce și emisiile de gaze cu efect de seră. Descoperirea celor de la Stanford are implicații politice și financiare, mai ales în condițiile în care California intenționează să interzică vânzarea de mașini și camioane ușoare pe benzină începând din 2035.

Vânzările totale de vehicule electrice au ajuns la 1 milion

Co-autorul principal al studiului, Ram Rajagopal, profesor de inginerie civilă și de mediu la Stanford, a declarat: „Încurajăm factorii de decizie să ia în considerare tarifele de utilități care stimulează încărcarea în timpul zilei”.

În februarie, vânzările totale de vehicule electrice din California au ajuns la 1 milion, reprezentând aproximativ șase la sută din numărul de mașini și camioane ușoare. Rajagopal a spus că statul și-a stabilit un obiectiv de 5 milioane de vehicule electrice pe drumurile din acest stat până în 2030.

Rețeaua va suferi un stres semnificativ fără investiții majore

Când procentul mașinilor va ajunge la 30% până la 40%, rețeaua electrică va suferi un stres semnificativ fără investiții majore și schimbări în obiceiurile de încărcare. Construirea acelei infrastructuri necesită un timp semnificativ și nu poate fi realizată peste noapte.

„Am luat în considerare întreaga regiune de vest a SUA, deoarece California se bazează în mare măsură pe importurile de energie electrică din alte state vestice. Încărcarea VE și toate celelalte utilizări de electricitate au consecințe pentru întreaga regiune de vest, având în vedere natura interconectată a rețelei noastre electrice”, a declarat Siobhan Powell, autorul principal al studiului.

Vor trebui construite mai multe generatoare

În mod alternativ, dacă majoritatea VE continuă să se încarce noaptea, statul va trebui să construiască mai multe generatoare, alimentate cu gaz natural. Puterea ajunge mai întâi la o baterie mare, apoi un vehicul electric pierde putere prin opriri suplimentare ale bateriei.

La nivel local, dacă o treime din locuințele dintr-un cartier dețin vehicule electrice și majoritatea proprietarilor continuă să-și încarce mașinile începând cu ora 23:00 sau ori de câte ori tarifele de energie electrică scad, rețeaua locală poate deveni instabilă, atrag atenția autorii studiului.