”În general, femeia din România iubește mai multe parfumurile și produsele de machiaj, iar în comparație cu consumatorul din Europa Occidentală aș spune că nu investește într-un regim complet de îngrijire a tenului. De obicei, românca își cumpără una-două produse de îngrijire a tenului, spre deosebire de clientul occidental, care investește într-un întreg ritual de îngrijire a tenului și a corpului în general. Se vede însă o deosebire între consumatorul tradițional, în vârstă, care merge pe această structură, și consumatorul tânăr care se apropie mai mult de cel occidental, așadar el ține pasul cu ce se întâmplă în afară”, a declarat pentru Capital Andreea Moldovan, directorul general al Avon România.

Andreea Moldovan a preluat la începutul acestui an conducerea Avon Cosmetics România. Ea coordonează activitatea Avon în România, Republica Moldova, Bulgaria, Albania şi Macedonia, valoarea totală a operaţiunilor coordonate la nivelul noii regiuni depăşind 150 milioane dolari.

În România, Avon este lider în vânzarea parfumurilor, spune ea.

”În România, Avon este lider în vânzarea parfumurilor. Iar în ultimii zece ani aș spune că gama de parfum Today-Tomorrow-Always este cea mai vândută. Românii sunt încântați de aromele parfumurilor și sunt fideli acestor arome, deși am venit cu multe inovații. În același timp, vindem foarte bine parfumurile de bărbați, rujurile și, mai nou, înregistrăm trenduri frumoase în produsele de îngrijire a tenului”, a spus ea.

Într-o primă fază, intenția de a cumpăra cosmetice vine din dorința de îngrijire și răsfăț, acestea ar fi principalele motivații ale femeilor atunci când cumpără astfel de produse.

”În același timp, avem de-a face cu un consumator din ce în ce mai educat care este tentat să testeze noi tehnologii și să urmărească trendurile din piață, care vrea să încerce produse din ce în ce mai cool, se uită să vadă ce mai apare. În același timp, consumatorii sunt interesați de tot ce apare nou, vor să mai vadă și altceva. Și, cu cât înaintează în vârstă, cu atât femeile se întorc către sine. Și asistăm totodată la nevoi din ce în ce mai segregate, de aceea trebuie să răspundem nevoilor pieței cât mai rapid și mai variat, ceea ce e o mare provocare”, a punctat Andreea Moldovan.

 

De asemenea, crește numărul clienților bărbați, dar factorul de decizie în achiziționarea produselor de cosmetice pentru bărbați sunt tot femeile.

”Noi însă îi tentăm pe bărbați cu vehicule precum o broșură special dedicată lor, însă observăm că tot femeia decide și pentru el. Dar am văzut că numărul bărbaților care cumpără pentru ei înșiși este pe trend crescător, este un segment care arată potențial în piață”, a mai spus reprezentantul Avon România.

Andreea Moldovan spune că Avon România are o cotă de piață de 11,6%, la nivelul lui 2017, ”ceea ce poziționează compania pe primul loc în segmentul cosmeticelor (beauty și personal care) și pe primul loc în direct selling”.

”Pentru anul viitor ne propunem să menținem cota de piață, dacă nu chiar să o creștem”, a adăugat ea.

L’Oreal, Oriflame, Coty, P&G sunt principalii concurenți ai Avon România.

”Vom continua colaborarea cu parfumieri și designeri celebri. Acum, în trimestrul IV vom lansa un nou parfum, Avon Life, în colaborare cu marele designer Kenzo Takada. Avem și un parteneriat cu Disney și lansăm gama Frozen pentru cei mici, tot în trimestrul IV”, a precizat Moldovan.

Compania ”va juca” și în zona de social-media.

”Avon este pe locul 3 în social brands în toată industria și pe locul 1 între jucătorii de cosmetice, în România”, a afirmat ea.

Compania are în prezent 320 de angajați în cele trei centre din București și câteva zeci de mii de reprezentanți.

”Nu avem în plan să creștem numărul de angajați anul viitor, dar ne-am programat investiții în zona de tehnologie și sisteme, lucru care să ne permită să venim în întâmpinarea nevoilor clienților și a reprezentanților”, a precizat Moldovan.

Pentru anul viitor compania pregătește produse și servicii noi, dar și canale noi de interacțiune cu reprezentanții și consumatorii, investițiile ridicându-se la câteva milioane de euro.

 

”Am finalizat planurile pentru 2019, strategia este deja construită. Pentru anul viitor ne propunem să creăm mai ulte canale de interacțiune între consumatori, reprezentanți și produsele Avon. Mai multe din secrete nu putem dezvălui. De asemenea, ne propunem o interacțiune mult mai frecventă între specialiștii Avon și consumatori, mă refer la make-up artiști, la hair-styliști cu care noi colaborăm, astfel încât clienții să-i acceseze mai des și mai ușor. În plus, investim în servicii noi pentru reprezentanții Avon. În ianuarie venim cu un val de lansări și continuăm pe parcusul anului. Partea de inovație de produs este totodată foarte sus în agenda grupului, la nivel global și național, deci vom veni cu inovație în zona de îngrijire a tenului și a produselor de machiaj”, spune ea, subliniind că investițiile planificate sunt de ordinul a câteva milioane de euro, fără a preciza cifra exactă.

În 2017, Avon a raportat vânzări de 570 milioane lei în România, la un profit net de peste 74 milioane lei.

”Vom creea o platformă nouă, o comunitate online, pe care să o punem la dispoziția româncelor, în care ele să se poată reinventa, să interacționeze între ele și să se poată expune liber”, spune ea.

Se dorește totodată o reinventare a canalului de ”social-selling”, care construiește foarte mult pe rețelele sociale.

”Ponderea vânzările în online va crește și mai mult. Altfel, toate comenzile noastre sunt plasate online de reprezentanți. Dar anul acesta am lansat ‘instant messaging brochure’, unde produsele pot fi comandate online, iar zona aceasta arată niște trenduri foarte interesante, care credem că vor continua și anul viitor”, punctează Moldovan.