Mașina are nevoie periodic de întreținere însă, de multe ori când mergem la un service auto ne trezim că avem de reparat mai mult decât am planificat inițial. Este sau nu indicat să facem acest lucru? Care sunt cele mai dese minciuni pe care ni le spun mecanicii.
Deși este important să ții pasul cu întreținerea mașinii tale, există șanse să cheltuiești mai mult decât ar trebui la un service auto. Mai rău, s-ar putea să cheltuiți bani pe lucruri de care nici măcar nu aveți nevoie.
Chris Pyle, un mecanic auto și expert auto, a vorbit despre principalele minciuni pe care le aud oamenii când vine vorba despre reparațiile auto, scrie Yahoo News.
Ar trebui să vă schimbați uleiul în funcție de vârsta vehiculului
Ideea că trebuie să vă schimbați uleiul în funcție de vechimea mașinii dumneavoastră este, în opinia lui Pyle, „o prostie”.
„De ce nu poate sta în motorul dumneavoastră timp de un an sau mai mult, presupunând că nu conduceți des?”, s-a întrebat el.
Mulți mecanici vă vor spune, de asemenea, că trebuie să schimbați uleiul la fiecare 5.000 de kilometri. Deși acest lucru este adevărat pentru unele vehicule, cele moderne pot merge adesea mult mai mult timp – până la aproximativ 10.000 de kilometri – fără o schimbare de ulei. Ceea ce contează este ceea ce recomandă producătorul și ceea ce indică culoarea jojei.
„Perioada în care se schimba la 3 luni sau 5.000 de kilometri a trecut de mult”, a spus Pyle. „Obiceiurile dumneavoastră de conducere, motorul și kilometrii vor determina când trebuie schimbat uleiul. Puteți să vă uitați la uleiul de pe jojă pentru a vedea când este necesar, în funcție de culoarea acestuia.”
Un service auto vă spune că aveți nevoie de protecție pentru vopsea și tapițerie
O altă minciună frecventă la service auto este că trebuie să aveți acea protecție pentru vopsea și tapițerie pe mașină, indiferent de cât costă. Și poate costa o sumă considerabilă. În jur de 499 de dolari, potrivit lui Pyle.
„Practic, ei petrec 30 de minute pe mașină pulverizând niște ceară pe vopsea și produse similare pe țesătură”, a spus Pyle. „Practic, primești aproximativ 50 de dolari în produse și timp, cu o marjă de profit uriașă”.
Trebuie să aveți mai multe sisteme antifurt
Vi s-a spus vreodată că mașina dumneavoastră are nevoie de sisteme antifurt suplimentare? Cu excepția cazului în care vehiculul dvs. nu are niciunul, cel mai probabil acest lucru este adevărat.
„Cel de la producător este adecvat”, a spus Pyle. „Dacă un hoț vrea mașina, va avea instrumente de diagnosticare și va face chei pe loc și o va fura, indiferent de sistemele care au fost adăugate.”
Alinierea la toate cele patru roți este o necesitate
Majoritatea mașinilor moderne au nevoie de o aliniere la toate cele patru roți. Aici sunt incluse furgonete, autoturisme, crossovere și SUV-uri mici. Dacă vă reparați mașina și mecanicul vă spune că aveți nevoie de alinierea tuturor celor patru anvelope, este în general o idee bună.
Cu toate acestea, potrivit lui Pyle, unii mecanici vor încerca să vă taxeze pentru toate cele patru roți, chiar și atunci când aliniază doar două dintre ele. Dacă, să zicem, roțile din spate nu au fost reglate, nu trebuie să plătiți pentru acestea. Asigurați-vă că verificați de două ori tot ceea ce a făcut mecanicul și comparați cu factura totală pentru a vă asigura că nu plătiți prea mult.
Aveți nevoie de o revizie a sistemului de combustibil
Deși s-ar putea să aveți nevoie de un service pentru sistemul de alimentare cu combustibil, nu întotdeauna acest lucru este neapărat necesar.
„Unele sunt chiar bune, dar multe nu sunt deloc speciale. Acestea variază de la 249 de dolari la 449 de dolari”, a spus Pyle. „Cele care nu sunt bune sunt doar un agent de curățare a injectoarelor de combustibil adăugat în rezervorul de combustibil. Proprietarul poate face același lucru cumpărând o sticlă cu 10 dolari.”
Veți avea nevoie de anvelope noi mai des decât credeți
Feriți-vă de mecanicii care încearcă doar să vă vândă mai mult lucruri, cum este și cazul unor anvelope noi. Acest lucru se întâmplă mai des decât ați putea crede.
„Multe ateliere vă vor verifica mașina în speranța de a găsi o problemă și de a vă vinde ceva. Ei vă vor spune că anvelopele ar trebui înlocuite. Nu este cazul”, a spus Pyle. „Dacă conduceți inteligent, puteți rula o anvelopă până la 1 mm de bandă de rulare. O mașină Nascar merge cu 200 de mile pe oră fără bandă de rulare. Banda de rulare este acolo pentru a elimina apa. Dacă conduci mai încet pe ploaie, poți obține mult mai mulți kilometri din anvelope.”
Aveți nevoie de frâne noi mai des
Frânele fiabile sunt esențiale pentru o călătorie sigură. Dar dacă ți se spune că ai nevoie de ele în momentul în care acestea sunt sub 3 mm, s-ar putea să mai poți aștepta un pic.
„Frânele noi sunt adesea recomandate sub 3 mm. Din nou, dacă le acordați atenție, le puteți folosi mai mult timp”, a spus Pyle. „Cei mai mulți menționează aceste lucruri prea devreme, deoarece majoritatea proprietarilor de mașini nu acordă atenție mașinilor lor. Ei doar pun benzină în ea și nu verifică niciodată lucrurile”.
Trebuie să plătiți pentru greșelile lor la un service auto
Dacă ați plecat vreodată cu mașina de la reprezentanță sau de la service auto după ce ați făcut reparații doar pentru a constata că ceva nu este în regulă, în general, ei sunt cei care trebuie să rezolve problema, nu dumneavoastră. Așadar, gândiți-vă de două ori înainte de a plăti pentru ceva ce au făcut greșit, mai ales dacă acest lucru este prevăzut în contract.
„Ați încheiat un contract conform căruia diagnosticul și reparația lor sunt corecte”, a spus Pyle. „Dacă plecați cu mașina și încă mai aveți probleme, nu ar trebui să plătiți pentru a repara altceva. Ei încalcă contractul. Ei nu au furnizat ceea ce ați semnat și pentru ce ați plătit. Trebuie să îndrepte lucrurile, făcându-și treaba sau să vă restituie banii și să o ia de la capăt”.