Ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, a dat explicații suplimentare despre procesul de recalculare a pensiilor și despre tarifele pe care le au de plătit pensionarii pentru obținerea adeverințelor necesare pentru recalculare.
Simona Bucura-Oprescu oferă explicații despre tarifele pe care le au de plătit pensionarii
Simona Bucura-Oprescu, ministrul Muncii, a furnizat explicații detaliate referitoare la documentele necesare pentru recalcularea pensiilor. Ea a vorbit și despre costurile pe care le suportă pensionarii.
Într-o perioadă în care seniorii întâmpină dificultăți în obținerea documentelor necesare pentru majorarea pensiilor, ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, a explicat că înțelege aceste dificultăți, pe care le numește o „rană deschisă”.
Aceste adeverințe, importante în această perioadă, sunt adesea greu de obținut, în special din cauza închiderii multor firme. Mai mult, există și cazuri în care costurile pentru aceste acte depășesc resursele financiare ale pensionarului care le solicită.
Ministrul Muncii, a subliniat că înțelege perfect dificultățile cu care se confruntă persoanele în vârstă și a garantat că noua legislație privind pensiile va oferi sprijinul necesar pentru a rezolva aceste probleme.
„Fără nicio exagerare, atât la nivelul Caselor Teritoriale de Pensii, Casei Naționale de Pensii Publice, cât și la nivelul Ministerului Muncii, pensionarii ne semnalează permanent problemele pe care le au și încercăm să rezolvăm dintre acestea. Repet, esențial este că legea creează dreptul, ceea ce legile anterioare nu au dat.
Legea creează dreptul de a se valorifica inclusiv aceste sporuri nepermanente, acordul global, al 13-lea salariu. Este în atenția noastră și această rană deschisă, legată de costul pe care îl generează. (…)
Am analizat cu atenție și legislația, fiindcă în fapt, Legea Arhivelor Naționale, nu Legea pensiilor este cea care reglementează obținerea acestor adeverințe, dar și Ordinul pe care președintele Casei Naționale de Pensii Publice a fost obligat să îl dea în baza acelei legi. Încercăm să găsim soluții, astfel încât pensionarilor să le fie mai ușor și mai bine”, a explicat, joi, 4 aprilie, Bucura-Oprescu.
Ministrul promite că se lucrează pentru îmbunătățirea situației referitoare la obținerea adeverințelor
Ministrul a subliniat că, în acest caz, este necesară o decizie la nivel guvernamental și politic. Potrivit ei, este esențial să se evalueze prevederile actuale și să se găsească modalități de a ajunge la o nouă reglementare fără a crea complicații suplimentare.
Bucura-Oprescu a adăugat că, actualmente, Legea Arhivelor este în vigoare și stabilește clar procedura pentru obținerea acestor adeverințe. Tot ea reglementează tarifele asociate. În cadrul unui grup de lucru deja format, CNPP și Direcția de Asigurări Sociale a Ministerului Muncii au avut deja întâlniri pentru a găsi modalități de a îmbunătăți această situație dificilă, potrivit ministrului.
„Este vorba și de o decizie guvernamentală, politică, dar este important să vedem și care sunt actualele prevederi și cum putem să ajungem de la acestea la o nouă reglementare fără a crea disfuncționalități și mai mari, fiindcă în momentul acesta avem în vigoare Legea Arhivelor, care stipulează clar cum se iau aceste adeverințe și, de asemenea, cum se reglementează tarifele pentru ele.
Colegii noștri de la CNPP și cu cei din Direcția de Asigurări Sociale a Ministerului Muncii, au avut deja, în grupul de lucru pe care l-am creat, întâlniri pentru asta, încercând să vadă cum putem să îmbunătățim situația”, a explicat Simona Bucura-Oprescu.
Legea arhivelor din România este un cadru legal care reglementează organizarea, gestionarea și accesul la documentele de arhivă în țară. Aceasta este Legea nr. 16/1996, republicată în 2004 și ulterior modificată și completată.