Adidas, al doilea producător mondial de echipamente sportive după Nike, a precizat joi că testează o serie de linii automate de producţie care îi vor permite să transfere o parte din activitatea de producţie din Asia mai aproape de consumatori şi magazine, unde clienţii vor putea să-şi personalizeze bunurile.
'Vom aduce producţia înapoi în Europa. Vom aduce producţia mai aproape de locul unde sunt pieţele principale', a declarat directorul general de la Adidas, Herbert Hainer, precizând că perioada actuală de şase săptămâni cât durează să transporţi bunuri din Asia în Europa este prea mare.
Adidas se aşteaptă ca până în 2020 vânzările sale să crească cu 50% până la 22 de miliarde de euro, comparativ cu 14,8 miliarde de euro în 2014, urmând ca profitul net să crească cu 15% pe an, în medie, faţă de o creştere de 7-10% pe care o aşteaptă pentru 2015.
Adidas, companie care în urmă cu un deceniu îşi vinde produsele doar engros, intenţionează să deschidă alte 500-600 de noi magazine urmând ca propriile spaţii de retail să fie responsabile pentru peste 60% din vânzări, în creştere faţă de aproximativ jumătate în 2014, urmând ca cifra de afaceri din comerţul electronic să treacă de două miliarde de euro până în 2020, de la 422 milioane în 2014.
De asemenea, Adidas se aşteaptă ca în următorii cinci ani fluxul său de lichidităţi să crească mai repede decât profitul operaţional, ceea ce îi va permite să majoreze sumele alocate pentru plata dividendelor până la 30-50% din profitul net de la 20-40% anterior.
SURSA: Agerpres