„Stimați urmăritori, probabil că mulți dintre dvs cunoașteți că unul dintre cele mai performante sisteme educaționale din lume este cel finlandez.
Știți la ce vârstă dă un elev din Finlanda primul examen din vi
La 16 ani!
Până la această vârstă nu există note, scos la tablă, lucrări de control, teze, evaluări, testări, capacitate, teme pentru acasă, stres, epuizare, etc.
ața lui?!”, și-a început aceasta mesajul.
Pe ce se bazează învățământul finlandez
”Învățământul finlandez se bazează pe transdisciplinaritate, proiecte, gândire creativă, relații interumane. Și nu pe cifre, memorie și severitate!
Un copil de 8-9 ani are ca proiect, de exemplu, să afle cât cântârește un cuib din surcele care va trebui să găzduiască pasărea X, pasăre care în curând va avea pui. Intricarea noțiunilor de zoologie (cum apar puii, câte ouă va avea pasărea), cu cele de matematică (ce suprafață trebuie să aibă cuibul, ce dimensiuni au ouăle/puii), continuânt cu observarea naturii (cum arată un astfel de cuib), și terminând cu construirea efectivă a cuibului pe care în final îl cântărește, mi se pare un deziderat împosibil de atins în învățământul românesc.
Copiii sunt evaluați, dar într-un mod unic, bazat pe cunoașterea îndeaproape a elevului de către profesor, și vice-versa, pe prietenie, susținere, înțelegere și încredere.”, a continuat medicul Adina Alberts.
Clasamentele PISA ne poziționează pe ultimele locuri
”Dragii mei, sunt om care pricepe multe, care studiază și se informează mereu. Nu voi avea vreodată pretenția absurdă că le știu pe toate, dar dreptul de a avea o opinie despre ORICE vreau eu, și curajul de a exprima public ceea ce gândesc, nu mi le va lua nimeni, niciodată.
Sunt un om pragmatic, iar atunci când văd o hibă încerc să găsesc soluția. Profesia mea m-a antrenat SĂ REZOLV. În chirurgie nu se poate altfel! Și mi-aș fi dori ca mulți dintre guvernanții noștri să fi avut aceeași obsesie pe care o am eu. Dorința permanentă de a găsi cele mai bune soluții!
Din păcate clasamentele PISA care evaluează sistemele educaționale din lume în funcție de performanțele elevilor în vârstă de 15 ani, ne poziționează pe noi, românii, pe ultimele locuri din Europa. Chinul vieții copilului din România, care se numește școala, a dus la “performanța” de a avea peste 40% dintre elevi catalogați ca fiind analfabeți funcțional. Acești copii pe care mulți dintre dvs îi denigrați, îi considerați idioți, dobitoci, cretini, ei au ajuns așa NU DIN VINA LOR!!!
Ci din vina adulților din jurul lor, a societății care a permis, deci implicit și a școlii greșit înțeleasă și greșit legiferată și practicată!”, a mai adăugat aceasta.
Mesaj pentru Klaus Iohannis
”Parcă am uitat cu toții, zilele acestea, când discuțiile legate de Evaluările Naționale au luat avânt, că în fruntea Statului este UN PROFESOR.
Stimate Domnule Președinte Klaus Iohannis, dacă tot ați decretat Stare de Urgență și ne-ați spus că pandemia aceasta este grea și periculoasă, dacă tot ați decis ca izolarea și distanțarea socială sunt vitale pentru noi acum, de ce ministrul Anisie din “guvernul dvs” nu reușește să înțeleagă că modul în care a decis să organizeze aceste examene, este defectuos și periculos pentru sănătate?
Avem un sistem de învățământ la pământ. De unde și până unde acest orgoliu nemăsurat al dnei Ministru? De ce nu anulează examenele așa cum au făcut state cu modele educaționale de top?! Bacalaureatul Internațional s-a anulat! Bacalaureatul franțuzesc s-a anulat. La fel și cel olandez. Bacalaureatul românesc de ce nu se anulează? Care este relevanța acestui examen? De ce să riști sănătatea a câtorva milioane de români?! Nota de la Bac-ul românesc nu folosește la ABSOLUT NIMIC.
Vă întreabă un om care a trecut prin toate examenele și evaluările vremurilor sale, trepte, bacalaureat, admitere, licență, rezidențiat, concurs pe post, doctorat, specialitate, primariat, și încă vreo 300 altele…Pffff!
#SanatateaTAPrioritateaMEA”, scrie Adina Alberts pe Facebook.