Producătorii auto europeni nu vor contesta decizia Uniunii Europene de a interzice vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină și motorină începând din 2035, în favoarea vehiculelor electrice (EV), indiferent de rezultatul alegerilor pentru Parlamentul European din acest an.
Acest anunț a fost făcut de președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Luca de Meo, transmite Reuters.
Producătorii auto nu se opun deciziei UE
Reacția sa vine pe fondul speculaților privind o posibilă schimbare în direcția politicii Uniunii Europene după alegerile din iunie, cu un posibil impact asupra interdicției propuse.
Luca de Meo, director general al Renault, a declarat în cadrul unei conferințe de presă la Salonul Auto Internațional de la Geneva că responsabilitatea industriei auto, în calitate de lideri de afaceri, nu este să se opună reglementărilor.
„Nu contestăm 2035. Acum trebuie să ne apucăm de treabă”, a subliniat acesta.
Interzicerea vânzărilor de autoturisme este potențial realizabilă
În opinia sa, interzicerea vânzărilor de autoturisme noi echipate cu motoare pe benzină și motorină până în 2035 „este potențial realizabilă, dar trebuie create condiții favorabile”.
Încetinirea creșterii cererii pentru vehicule electrice (EV) a intensificat presiunile asupra producătorilor auto europeni. Acestora li se cer să reducă costurile. În plus, li se solicită să dezvolte mai multe mașini electrice accesibile, în încercarea de a contracara concurența din China.
Italia se opune vehement deciziei privind motoarele pe ardere internă
Companiile au solicitat în mod repetat mai multe subvenții guvernamentale. Ele vor și investiții în infrastructura de încărcare pentru a stimula cererea de EV și a încuraja adoptarea în masă.
În sectorul auto european lucrează 12,9 milioane de angajați. Un procent de 8,3% din totalul locurilor de muncă din industria Uniunii Europene se află în sectorul auto.
Amintim că Parlamentul European a adoptat inițiativa care prevede că din 2035 în Uniunea Europeană nu vor mai putea fi fabricate mașini dotate cu motoare pe ardere internă. Italia este una dintre țările care a amenințat cu blocarea iniţiativei în Consiliul Uniunii Europene, unde este necesară unanimitate.