Modificare importantă la nivelul planurilor expuse de către Germania, la finalul anului trecut.

Germania pare să-şi modifice obiectivele cu privire la autovehiculele electrice

Este vorba, mai exact, despre acordul semnat de către partidele din coaliţia de guvernământ de la Berlin şi care stabilea un obiectiv de 15 milioane de vehicule complet electrice pe şoselele din Germania în anul 2030.

Acum, Volker Wissing, ministrul german al Transporturilor, a revizuit promisiunea iniţială, explicând că asta va include şi autovehiculele hibride, notează agenţia Reuters.

“Vrem vehicule complet electrice. Desigur, modele hibride îşi vor aduce şi ele contribuţia”, a fost declaraţia oficialului, membru al FDP (Partidul Liber Democrat).

Disensiuni în coaliţia de guvernare pe această temă?

Totul ar putea fi un semn al neînţelegerilor dintre ecologişti şi celelalte partide din coaliţie.

În noiembrie 2021, acordul dintre cele trei partide din coaliţia de guvernământ vorbea despre o ţintă de “cel puţin 15 milioane autoturisme complet electrice până în 2030”.

Era o evoluţie a obiectivelor fostei administraţii Merkel, care îşi propusese 14 milioane vehicule electrificate până în 2030, dintre cel cel puţin 10 milioane complet electrice.

Stefan Gelbhaar, export în politici de transport şi parlamentar din partea partidului ecologist: “Am căzut de acord asupra unui obiectiv clar în acordul de coaliţie privind cel puţin 15 milioane de vehicule complet electrice în 2030. Sunt sigur că ministrul Transporturilor va veni cu unele clarificări.”

Aproximativ 1 milion de maşini complet electrice şi hibride circulă acum în Germania

În acest moment, circa 1 milion de vehicule electrificate circulă pe şoselele din Germania, procentul de vehicule complet electrice şi de hibride fiind de aproximativ 50% – 50%, potrivit datelor KBA (Autoritatea rutieră germană).

Multe ONG-uri din domeniul protecţiei mediului critică vehiculele hibride, despre care spun că sunt la fel de dăunătoare ca şi vehiculele cu motoare pe combustibili fosili.

Aceste maşini cu motoare hibride sunt privite de unele persoane drept un produs de tranziţie până când companiile şi guvernele pun la punct infrastructura pentru utilizarea pe scară largă a vehiculelor complet electrice.