Cu doar trei ani în urmă, o analiză similară a Reuters observa că unele companii auto plănuiau să cheltuiască 300 de miliarde de dolari pe vehicule electrice și tehnologii conexe. Dar planurile privind atingerea zero emisii în orașe precum Londra și Paris și în țări ca Norvegia sau China au pus pe repede înainte angajamentele industriei auto privind investițiile în vehicule electrice.

Sute de miliarde de dolari în următorii 5 până la 10 ani

Cea mai recentă analiză arată că producătorii auto plănuiesc să cheltuiască aproximativ 515 miliarde de dolari în următorii 5 până la 10 ani pentru a dezvolta și construi noi vehicule alimentate cu baterii.

Dar directorii din industrie se tem că cererea de vehicule electrice a consumatorilor ar putea să nu atingă obiectivele agresive fără stimulente suplimentare substanțiale și fără cheltuieli mai mari pentru infrastructura de încărcare a rețelei, scrie Rappler.com.

Electrificarea vehiculelor, comparată cu Războiul Rece

Brian Maxim, șeful de prognoză din cadrul grupului AutoForecast Solutions, compară angajamentele tot mai mari de investiții în electrificarea vehiculelor cu Războiul Rece: „Imediat ce unii producători au anunțat programe pentru vehicule electrice, și ceilalți au fost nevoiți să vină cu programe similare, pentru a nu rămîne în urmă”. Dar, adaugă el, „acest lucru îi face pe mulți producători auto să facă planuri pentru o categorie de vehicule care nu se știe cum vor fi primite de către consumatori și care vor avea un profit minim sau zero” timp de ani la rînd.

În această vară, firma de consultanță AlixPartners a declarat că investițiile din industria auto în vehicule electrice vor ajunge la 330 de miliarde de dolari până în 2025. În 2020, toți producătorii de automobile la nivel global au cheltuit aproape 225 de miliarde de dolari pentru cheltuieli de capital, cercetare și dezvoltare, potrivit AlixPartners.

Tesla, singura companie care vinde fiecare vehicul pe care îl produce

Tesla, cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, pare să fie singura companie care vinde fiecare vehicul pe care îl crează și pregătește noi fabrici, de miliarde de dolari, în apropiere de Berlin și Austin. Acest lucru îi va spori semnificativ capacitatea de producție anuală.

Între timp, presiunea politică și de reglementare se concentrează asupra producătorilor auto din lume, făcându-i să renunțe treptat la producția de vehicule pe combustibili fosili, inclusiv la modelele hibrid, în următorii 10-15 ani, în timp ce crește producția de modele complet electrice.

O serie de țări, de la Singapore până în Suedia, au declarat că vor interzice vânzările de vehicule noi cu motoare cu ardere până în 2030.

Nemții de la VW, 110 miliarde dolari investiți în vehicule electrice și baterii

Compania germană Volkswagen, care încă își revine financiar după scandalul Dieselgate, din 2016, continuă să se afle în topul industriei, cu peste 110 miliarde dolari în angajamente de investiții în vehicule electrice și baterii până în 2030.

Aceste angajamente, care reprezintă mai mult de 20% din totalul industriei, stau la baza planurilor agresive de lansare ale VW pentru milioane de vehicule electrice în Europa, China și America în următorul deceniu.

GM și Ford intenționează să cheltuiască aproximativ 60 de miliarde până în 2025

VW și producătorii auto germani Daimler AG și BMW AG plănuiesc să cheltuiască în total 185 de miliarde de dolari până în 2030, în timp ce producătorii americani GM și Ford intenționează să cheltuiască aproximativ 60 de miliarde de dolari până în 2025.

Aceste investiții nu includ zecile de miliarde de dolari care ar urma să fie investite în capacitatea de producție suplimentară, de către cele mai mari companii de baterii din lume, multe în cooperare cu partenerii lor, producători auto.