Comisia a susținut propunerea de reducere cu 100% a emisiilor de carbon până în 2035, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de noi vehicule alimentate cu combustibili fosili în blocul comunitar, informează Euronews.
Comisia nu a susținut însă o propunere privind planurile Comisiei de reducere cu 55% a emisiilor de CO2 până în 2030, față de nivelurile din 2021. Nu a susținut nici propunerile altor parlamentari de a reduce obiectivul pentru 2035.
Anul trecut, Comisia Europeană a propus aceste obiective ca parte a unui pachet mai amplu de politici privind schimbările climatice, pe baza faptului că mașinile noi vor continua să circule timp de 10 până la 15 ani. Pachetul de propuneri se referă la reducerea emisiilor nete de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.
Pentru a accelera trecerea la vehiculele electrice, Executivul comunitar a propus o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2030, comparativ cu nivelul din 2021, şi o reducere de 100% începând din 2035. În consecință, toate mașinile noi înregistrate începând cu 2035 vor avea emisii zero”, susținea Comisia anul trecut, potrivit Euronews.
Parlamentul European urmează să voteze propunerile de CO2 pentru mașini în următoarele luni
Parlamentul European urmează să voteze propunerile de CO2 pentru mașini în următoarele luni, după care parlamentarii și țările UE trebuie să negocieze regulile finale. Accelerând trecerea la vehiculele electrice cu emisii zero, UE își propune să abordeze un sfert din emisiile UE care provin din transport.
Producători ca Volkswagen, Ford, Peugeot, Volvo și Jaguar, au anunțat deja planurile de a opri vânzarea mașinilor cu motor cu combustibili fosili în Europa până în 2035, dar unele grupuri din industrie au avertizat împotriva interzicerii unei anumite tehnologii. Acestea au spus că obiectivele mai ambițioase pot fi atinse doar dacă factorii de decizie susțin o lansare masivă a infrastructurii de încărcare.
În paralel, constructorii mizează pe faptul că costurile de producție ale vehiculelor cu baterii să scadă în următorii 10 ani, astfel ca publicul să-și poată permite achiziția unui astfel de vehicul, iar marjele de profit să poată fi comparabile cu cele ale actualelor automobile cu ardere internă.