Rovinietele autocolante nu vor mai fi eliberate începând cu data de 1 august 2010, tariful de utilizare al drumurilor urmând să fie achitat numai prin intermediul unui sistem informatic.

Valoarea amenzilor contravenţionale ce pot fi aplicate utilizatorilor în cazul lipsei rovinietei valabile porneşte de la minim 250 de lei în cazul unui autoturism şi poate ajunge la maxim 4.500 de lei în cazul vehiculelor de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv).

Mai mult, şoferii vor fi obligaţi ca în lipsa dovezilor care atestă plata rovinietei să plătească despagubiri către CNANDR, în valoare de 28 până la 1.210 euro.

0-46139-amenzi.jpg 0-46154-despagubiri.jpg

 

 

 

 

 

Rovinieta plătită electronic

Potrivit proiectului de Ordonanţă de Guvern privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, iniţiat de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, rovinieta este definită ca fiind „dovada scrisă sau în format electronic care atestă achitarea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România”.

Emiterea, monitorizarea şi controlul rovinietei se vor realiza printr-un sistem ce permite achitarea tarifului de utilizare prin mijloace informatice, gestiunea datelor privind vehiculele cu drept de utilizare, monitorizarea şi controlul achitării tarifului de utilizare.

Aproape opt ani de rovinietă

Tariful de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România se aplică din 1 iulie 2002. În prezent, la achitarea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, şoferilor li se eliberează un autocolant, rovinieta matcă-cupon, pe care aceştia au obligaţia să-l aplice pe parbrizul vehiculului.

În prezent nu există o baza de date actualizată on-line astfel încât, la controlul efectuat în trafic de personalul cu atribuţii de control, acesta nu are certitudinea că rovinieta aflată la bordul vehiculului este conformă.

Roviniera e „ocolită”

Conform Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în prezent foarte mulţi utilizatori ai drumurilor publice nu achită acest tarif, ceea ce „are impact asupra programelor de lucrări de modernizare şi dezvoltare a reţelei de drumuri naţionale, lucrări ce au ca sursă de finanţare şi veniturile proprii realizate de CNADNR din încasarea tarifului de utilizare”.

În urma implementării sistemului informatic de emitere, gestiune monitorizare şi control al rovinietei, Ministerul Transporturilor se aşteaptă la o creştere a colectării veniturilor, prin gestiunea coordonată a reţelei.