Asociatia Oamenilor de Afaceri si Banca Nationala isi insusesc acest punct de vedere, spunand ca insasi notiunea de confidentialitate este atacata prin respective lege. Mingea este acum la Ministerul Finantelor care "arunca pisica" dintr-o directie a ministerului intr-alta. Principalele acuze vizeaza necesitatea ca bancile sa raporteze lunar inchiderile si deschiderile de conturi bancare, furnizarea de informatii despre clienti fiind un principiu care contravine prevederilor legii bancare si chi
Asociatia Oamenilor de Afaceri si Banca Nationala isi insusesc acest punct de vedere, spunand ca insasi notiunea de confidentialitate este atacata prin respective lege. Mingea este acum la Ministerul Finantelor care „arunca pisica” dintr-o directie a ministerului intr-alta. Principalele acuze vizeaza necesitatea ca bancile sa raporteze lunar inchiderile si deschiderile de conturi bancare, furnizarea de informatii despre clienti fiind un principiu care contravine prevederilor legii bancare si chiar drepturilor inscrise in Constitutie.
Prin aceasta lege, chiar si alte institutii decat cele din subordinea Finantelor cer sa afle date despre anumite conturi bancare. De asemenea, stabilirea unor privilegii ale organelor de colectare bugetare fata de ceilalti creditori in executarea silita creeaza pericolul ca bancile creditoare sa nu-si mai recupereze creditele acordate si, in principiu, sa reduca activitatea de creditare. Mai mult, noul sistem de plata a taxelor si impozitelor complica activitatea agentilor economici cu subunitati, blocand fonduri importante pe circuitele interbancare.
Singura prevedere cuprinsa in ordonanta care ar parea ca doreste o protectie a informatiilor primite este pur formala. Conform legii, organele de executare se obliga sa asigure confidentialitatea informatiilor primite, dar nu este stabilita nici o penalizare pentru cei care nu o respecta.