În prezent, doar o treime din adolescenții din Statele Unite ale Americii mai folosesc Facebook. În trecut, această aplicație era apreciată de peste 70% din adolescenții americani, potrivit unui studiu realizat de Centrul de Cercetare Pew.
În acest an, YouTube şi TikTok sunt platformele de divertisment cele mai utilizate de adolescenţii americani, în timp ce popularitatea Facebook a scăzut enorm. De exemplu, procentul tinerilor americani cu vârste cuprinse între 13 ani şi 17 ani care utilizează Facebook a scăzut de la 71% la 32% în acest an.
În ceea ce priveşte TikTok-ul, acestă aplicație este folosită „uneori” de 67% dintre adolescenţii din SUA, iar 16% dintre tinerii americani o folosesc „aproape constant”. La polul opus, 95% dintre adolescenții americani folosesc YouTube-ul.
TikTok este o aplicație mobilă creată de grupul chinez ByteDance. Ea a fost lansată la nivel internaţional abia în anul 2017, însă videoclipurile sale scurte, sortate după gusturile fiecărui utilizator prin algoritmi puternici, a devenit extrem de populară în timpul pandemiei provocată de coronavirus.
În prezent, TikTok-ul concurează cu reţelele sociale (Facebook, Twitter, Instagram etc), nevoite să se adapteze pentru a nu pierde din popularitate. Deja formatul său video a fost copiat de Meta (compania-mamă a Facebook şi a Instagram) şi de YouTube (Google). Acum există și pe Facebook mini-filmulețe denumite „Reels”. Pe Youtube, acestea se numesc „Shorts”.
Popularitatea Instagram-ului a crescut de la 52% la 62%
Deși TikTok-ul a captat atenția tuturor, YouTube-ul se plasează pe primul loc în preferinţele adolescenţilor americani: 95% dintre aceştia spun că îl folosesc des. De asemenea, popularitatea Instagram-ului a crescut de la 52% la 62% în rândul utilizatorilor americani cu vârste cuprinse între 13 ani şi 17 ani, fiind urmat de Snapchat (59%).
„Oamenii au numeroase opţiuni pentru a-şi petrece timpul. Iar aplicaţiile precum TikTok cresc foarte rapid”, spunea în februarie 2021 Mark Zuckerberg, directorul general al Meta.
Amintim că Meta a prezentat recent rezultate puţin măgulitoare, după ce a pierdut mulți utilizatori de pe Facebook. La rândul său, TikTok consideră că nu joacă în acelaşi teren.
„Suntem o platformă de divertisment. Facebook este o platformă socială. Principala lor activitate este reprezentată de algoritmii bazaţi pe relaţii sociale”, a declarat Blake Chandlee, director al departamentului de aplicaţii, într-un interviu acordat CNBC în luna iunie, relatează PRO TV.