publicitara Ad'Or 2004 s-au purtat in jurul lucrarilor facute special pentru acest eveniment. Fie ca este vorba de reclame cu foarte putine difuzari, si acelea inserate discret cu putin timp inaintea festivalului (asa-numitele "fantome"), fie ca sunt campanii fara miza, fara o comanda ferma a clientului (si cu un brief improvizat de agentia de publicitate), acestea paraziteaza adevaratele executii si ameninta sa compromita insusi spiritul de competitie cinstita. Voci autorizate (si tolerante) mo
publicitara Ad’Or 2004 s-au purtat in jurul lucrarilor facute special pentru acest eveniment. Fie ca este vorba de reclame cu foarte putine difuzari, si acelea inserate discret cu putin timp inaintea festivalului (asa-numitele „fantome”), fie ca sunt campanii fara miza, fara o comanda ferma a clientului (si cu un brief improvizat de agentia de publicitate), acestea paraziteaza adevaratele executii si ameninta sa compromita insusi spiritul de competitie cinstita. Voci autorizate (si tolerante) motiveaza prezenta acestor lucrari spunand ca festivalul trebuie sa incurajeze si sa premieze creativitatea. Corect spus! Dar sa nu uitam ca Ad’Or este un festival de creatie pu-bli-ci-ta-ra, ori o campanie de publicitate presupune un client, o comanda, obiective clare si difuzari bine tintite. Cu un print aruncat intr-o revista sau un spot dosit noaptea tarziu pe un post mic nu inseamna ca ai facut o campanie. Din pacate, regulamentul festivalului permite inscrierea lucrarilor care au cel putin o difuzare. Asa ca, „fantomele” nu incalca regulamentul. Inscrierea lor este pana la urma o chestiune de moralitate si, de ce nu?, de bun-simt din partea agentiilor care urmaresc cu orice pret un premiu. Goana dupa premii a atins culmi aberante. Cunoastem ca, in preajma acestei editii, un client de publicitate a fost „asaltat” succesiv de doua agentii care s-au oferit sa-i faca pe genunchi o lucrare „publicitara”.La cea mai tare categorie – „Campania Anului” – s-au inscris 16 campanii. Se detaseaza cateva campanii de produs, cu impact (pentru Unirea, Prigat, Star Chips), dar si cateva discutabile (MTV Romania, Frontline, Muzeul Antipa, campania Antiplictiseala, Gradina de Sud). O lupta dura se va da la categoriile „cel mai bun spot TV” (de unde, surpriza!, lipseste McCann-Erickson), „media” si „campanii sociale”. Cam toate categoriile sunt poluate cu lucrari contestabile, desi respecta regulamentul.”Clientii” Nemira si Muzeul Antipa revin si la acest Ad’Or, dupa ce anul trecut au castigat la egalitate la sectiunea „Divertisment – print”. Campania pentru Nemira, „Spargatorii de case”, facuta de McCann, a fost difuzata anul trecut (15 iunie 30 iulie 2003) doar pe Prima TV. Ca si Nemira, Antipa, sub comanda lui Leo Burnett, a revenit cu o campanie TV, difuzata doar pe TVR Cultural si National Geografic, incepand din 26 aprilie, cu trei zile inainte de termenul pentru inscriere! De remarcat ca Leo Burnett a scos artileria de PR pentru promovarea campaniei chiar inaintea festivalului (comunicate, aparitii PR in „Marca inregistrata” si „Media & Advertising”). Sub sloganul „sa ingrasam palmaresul in ajun” a intrat si Loving Pet, campanie facuta de McCann pentru brandul Frontline, cu o prima difuzare chiar pe 29 aprilie, adica in ultima zi de inscriere a lucrarilor in festival.Spoturile MTV Romania sunt discutabile nu pentru ca ar fi niste fantome, ci pentru ca nu ar reprezenta o campanie in sine, ci o suita de promo-uri. In aceeasi situatie este seria de clipuri-poante ale campaniei Antiplictiseala realizate de Leo Burnett pentru Antena 1. Un spot a ajuns in finala de la Clio Awards (si aici s-a tras cu PR la greu!). si Graffiti/BBDO a inscris un promo: spotul Enterprise, facut pentru Prima TV, este de fapt un clip pentru promovarea unui film din seria Star Trek, difuzat de televiziune!
„Momentul sponsorului” la categoria „nealcoolice”
Alte clipuri intra la categoria stravezie pe care o putem numi „momentul sponsorilor”: trei spoturi facute pentru Coca-Cola, special pentru emisiunea Big Brother sunt inscrise la categoria „bauturi nealcoolice”. Spotul Icstrim TV, ce apare tot la „nealcoolice”, este de fapt un promo pentru emisiunea cu acelasi nume sponsorizata de Sprite. La spoturi sponsorizate intra si Legal Racing. Clipul lui McCann pentru promovarea curselor legale de masini a rulat doar doua zile (16 si 17 aprilie) pe Atomic si MTV si a fost sponsorizat de Sprite.Plecat din Graffiti/BBDO, Lucian Georgescu a avut ambitia sa participe cu agentia sa, GAV/ balkanski.proiect cu numeroase campanii. Una dintre ele, pentru distribuitorul auto Meridian, a avut o singura aparitie inainte de intrarea in festival, la emisiunea „Nasul” din 28 aprilie!Printul pentru Zapp 510 a fost discutat de revista Capital pentru asemanarea lui izbitoare cu o reclama la un produs similar. Asta nu a impiedicat agentia Ogilvy sa inscrie varianta TV (bazata pe acelasi concept) la „categoria telecomunicatii”.Care poate fi strategia din spatele spoturilor cu putine difuzari? Daca urmarim audienta obtinuta de acestea constatam ca productia spoturilor a costat mai mult decat expunerea media! Ce client serios arunca banii pe productie fara sa-l intereseze daca cineva vede reclama? Adevarata strategie nu este la client, ci la agentia care isi doreste cu ardoare castigarea unui premiu.
Bazar
City FM – nou in orasUn nou post de radio – City FM, a inceput sa emita in Capitala pe frecventa 106,2, dar lansarea oficiala va fi facuta la mijlocul lunii iunie. Potrivit lui Mihai Cioceanu, directorul City FM, postul are un format muzical Hit Pop-Rock, in care singurele stiri sunt preluate de la BBC (sapte buletine zilnic). City FM se adreseaza unui public intre 25 si 50 de ani, iar printre realizatori se numara Cristi Kirkulescu, Lucian Boariu, Bogdan Calu – Bagheera, Lucian Moga si Giovanni Francesco (director de play list la MTV Romania). Licenta de emisie apartine societatii Atelierele Culturale.
AdEntity se desparte de fratii MiculaAgentia AdEntity a reziliat unilateral contracul pe care il avea cu ABC Plus Media, companie care face parte din grupul fratilor Micula si detine licenta postului National TV. „Motivul pentru care am recurs la acest gest este lipsa de seriozitate si profesionalism a unor angajati din cadrul ABC Plus Media SA”, se arata intr-un comunicat. „Contractul dintre firmele noastre era valabil pana la data de 4 noiembrie anul acesta si se referea la consultanta pentru servicii publicitare atat pe teritoriul Romaniei, cat si in strainatate”, se mai spune in comunicat.
Mihai Coliban, creativ sef la LoweNoul director de creatie al agentiei Lowe&Partners este Mihai Coliban. El ocupa pozitia de pana acum a Ioanei Manea, care a fost numita in funtia de director de strategie. Pana la intrarea in echipa Lowe, Mihai Coliban a lucrat la D’Arcy ca art director si director de creatie.
Diverta isi face agentie proprie Departamentul de marketing al Diverta s-a desprins intr-o agentie de publicitate – Addvice, al carei actionar majoritar este Octavian Radu, fondatorul grupului RTC. Addvice ofera servicii de media, PR, BTL, iar managing director este Ligia Zaharia. Pe langa Diverta, primii clienti sunt Inform Lykos, TCE si Lexmark.
RomTelecom a ales GreyAgentia Grey Worldwide Romania a castigat licitatia organizata de RomTelecom, la care au mai participat Focus Publicis Romania, Grey Worldwide Romania, Tempo
Advertising si Zenith Media Romania. Obiectul licitatiei demarate in martie l-a constituit alegerea unei agentii specializate in comunicarea comerciala si relatii publice, cu tot ce implica aceste domenii, servicii de creatie, media si planificare strategica. In perioada 2000-2004, RomTelecom a lucrat cu agentia Graffiti/BBDO.