Din 1965 si pana astazi, initialele GTA (de la Gran Turismo Alleggerita) definesc dimensiunea ultrasportiva a masinilor Alfa Romeo. "156 GTA" respecta traditia. Un motor de 3,2 litri, care dezvolta nu mai putin de 250 CP si este capabil sa atinga o viteza maxima de 250 km/ora. Pretul este si el pe masura performantelor masinii. Cel mai ieftin model Alfa Romeo 156 GTA costa 33.100 de euro, la care se adauga taxele. Acesta este, de altfel, singurul motiv pentru care, in Romania, din vechiul 156 s-
Din 1965 si pana astazi, initialele GTA (de la Gran Turismo Alleggerita) definesc dimensiunea ultrasportiva a masinilor Alfa Romeo. „156 GTA” respecta traditia. Un motor de 3,2 litri, care dezvolta nu mai putin de 250 CP si este capabil sa atinga o viteza maxima de 250 km/ora. Pretul este si el pe masura performantelor masinii. Cel mai ieftin model Alfa Romeo 156 GTA costa 33.100 de euro, la care se adauga taxele. Acesta este, de altfel, singurul motiv pentru care, in Romania, din vechiul 156 s-au vandut in primele cinci luni doar 13 bucati.
Dar „156 GTA” model 2002 nu este doar o masina pentru amatorii de senzatii tari, ci si una de oras, iar dovada cea mai buna este nivelul de echipare, confortul si siguranta pe care le ofera pasagerilor. GTA are scaune sport incalzite si imbracate in piele, iar bancheta din spate ofera suficient spatiu pentru trei persoane. Sistemul de climatizare este automat si poate asigura simultan doua temperaturi diferite in dreapta si in stanga compartimentului de pasageri. Nu in ultimul rand, siguranta activa si cea pasiva este punctul forte ale modelului Alfa Romeo.
O data cu Alfa Romeo GTA, au fost lansate in Romania si variantele berlina si Sportwagon ale modelului 156. Ambele includ motoare cu injectie de benzina sau Diesel, de remarcat fiind propulsorul de 2l JTS (benzina) si cel de 2,4 l/150CP turbodiesel.
Ca cifre de vanzari, din 1996 pana in 2001, Alfa 156 si varianta Alfa Sportwagon au triplat cota de piata detinuta de Alfa Romeo in segmentul limuzinelor de clasa medie din Europa.