Tradiționalele chioșcuri de cartier nu dispar
Metro este activ în segmentul cash & carry în România, unde deține o rețea de 30 de magazine proprii. Spre deosebire de alți retaileri care operează hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă, Metro se concentrează pe clienți de tip business, cum ar fi micii comercianți revânzători sau operatorii din sectorul HoReCa, potrivit Mediafax.
Comerțul tradițional din România, care include în prezent între 55.000 și 60.000 de magazine, nu va dispărea în ciuda expansiunii rapide a jucătorilor internaționali. Motivul principal este că aproximativ jumătate din populația țării trăiește în zone rurale, unde lanțurile de retail străine au o prezență aproape inexistentă.
Aceasta este opinia lui Adrian Ariciu, recent numit vicepreședinte executiv pentru Europa de Est la Metro. Înainte de această funcție, el a condus operațiunile locale ale Metro în calitate de CEO timp de patru ani.
„În primele luni din an vedem o dinamică foarte bună a comerţului tradiţional. Poate e chiar prima dată în istoria comerţului din România când acest segment creşte mai repede decât cel modern. Vorbim despre evoluţia în valoare. În valoare, evoluţia poate fi influenţată şi de scumpirile aplicate de fiecare comerciant în parte. Totuşi, o evoluţie mai bună a vânzărilor micilor comercianţi faţă de cea a marilor reţele e un fenomen rar” a spus reprezentantul Metro.
Gheretele cu mâncare ar putea apărea din nou în stațiile de metrou
Amplasarea chioșcurilor cu mâncare în stațiile de metrou ar putea fi din nou posibilă. Persoanele fizice sau juridice vor putea închiria aceste spații de la Metrorex, cu aprobarea Ministerului Transporturilor. Proiectul este rezultatul unui parteneriat semnat în 2021 cu Universitatea de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu” pentru renovarea stațiilor de metrou.
Un proiect de lege în acest sens, aflat în dezbatere publică în această lună, prevede că veniturile obținute vor putea fi folosite pentru îmbunătățirea infrastructurii și condițiilor de muncă. Această inițiativă va fi posibilă prin acordarea unei derogări de la legislația în vigoare, care va fi acordată Metrorex. În prezent, legislația nu permite companiei să închirieze astfel de spații.
Scandalul spațiilor comerciale de la metrou a izbucnit în 2021, pe vremea când Cătălin Drulă era Ministru al Transporturilor. Aceste spații au fost treptat evacuate și demolate deoarece erau ilegale.
Ele se aflau sub administrarea sindicatului condus în acea perioadă de Ion Rădoi, iar actele de închiriere expiraseră încă din 2018.