Adrian Câciu: HORECA a beneficiat de sprijin și anul acesta din partea Guvernului

horeca

Ministrul Finanțelor a vorbit la Conferința Națională a Industriei Ospitalității despre acest sector și a punctat că Guvernul a acordat și anul acesta sprijin. Adrian Câciu a spus că datele privind cifra de afaceri de anul acesta din acest sector „nu ne duc într-o zonă de tragedie”.

Dacă Guvernul ar fi văzut în HORECA Cenuşăreasa care nu trebuie să beneficieze de sprijin, atunci nu ar fi început programul de vouchere de vacanţă, a afirmat marţi ministrul Finanţelor, Adrian Câciu.

HORECA a primit sprijin şi anul acesta din partea Guvernului

„Chiar dacă a avut o serie de probleme inclusiv pe sezonul estival, probleme legate şi de marketingul corect sau incorect, asta rămâne de stabilit, dumneavoastră ştiţi mai bine dacă a fost corect din partea unora, dar totuşi zic eu că a beneficiat de sprijin şi anul acesta din partea Guvernului. Şi aici încep doar prin a readuce aminte că s-a reînceput programul de vouchere de vacanţă.

Dacă Guvernul ar fi văzut în HORECA Cenuşăreasa care nu trebuie să beneficieze de sprijin, cred că nu ar fi început cu acest demers. Şi nu în ultimul rând a achitat şi datoriile care erau pe HORECA pe programul vechi”, a declarat Adrian Câciu, la Conferinţa Naţională a Industriei Ospitalităţii.

El a afirmat că din perspectiva modului în care sectorul a performat anul acesta, statisticile arată o creştere de 48% a cifrei de afaceri faţă de 68% anul trecut, comparativ cu 2020, şi „nu ne duc într-o zonă de tragedie”.

Ministrul Finanţelor a discutat cu reprezentaţii industriei HORECA, subliniind că există probleme legate de inflaţie, costuri la utilităţi şi sezonalitate pe anumite zone, iar schema de ajutor de stat pentru sector urmează să fie elaborată de Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.

Un parteneriat mai apropiat cu ANAF

La rândul său, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Lucian Ovidiu Heiuş, a transmis că instituţia ar trebui să aibă un parteneriat cu industria ospitalităţii „mai apropiat decât a fost până în prezent”, cel puţin pe două planuri.

În primul rând, ANAF ar trebui să asigure servicii de mai bună calitate, atât la declarare şi la plată, dar şi la modul la care se răspunde la întrebările adresate de firmele din sector pentru clarificarea anumitor aspecte fiscale, iar în planul al doilea ar trebui să existe o colaborare mai bună pentru a lupta împotriva celor care fac evaziune şi practică munca la negru. Aceste firme fac concurenţă neloială celor din sector care respectă legea.