În ultimii doi ani, s-au investit peste 35 de miliarde de euro în România
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a vorbit despre axa de finanțare pentru aeroporturi cu ocazia inaugurării noului terminal Schengen al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” Timişoara.
Se poate mândri cu faptul că, împreună cu Nicolae Ciucă și cu Marcel Ciolacu, s-au direcționat 400 de milioane de euro către zona de infrastructură aeroportuară. În timpul mandatului său ca ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene, 72% din această sumă a fost cheltuită în ultima parte a anului 2023.
În ceea ce privește investițiile în infrastructura majoră, a menționat că Sorin Grindeanu are contracte încheiate de 16 miliarde de euro pe PNRR și proiecte depuse pentru Politica Nouă de Coeziune în valoare de 12 miliarde de euro.
Aceste sume provin exclusiv din finanțarea europeană.
Potrivit spuselor sale, banii europeni contribuie la dezvoltarea României. Acest lucru, spune el, ar trebui să fie un semnal că apartenența la UE este benefică, atât pentru economia românească, cât și pentru cetățenii României.
„Ne vedem astăzi un eveniment deosebit de important unde vedem investiţiile că se finalizează.
România se dezvoltă prin investiţii şi acest lucru cred că nu mai poate fi contestat de nimeni, cel puţin în ultimii doi ani de zile s-a investit în România peste 35 de miliarde de euro, discutând aici de investiţiile finanţate atât de la bugetul de stat, cât şi cele din fonduri europene”, a declarat, vineri, la inaugurarea noului terminal al al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” Timişoara.
Noul terminal de la Timișoara este doar unul dintre obiectivele importante ale Executivului
La rândul său, Sorin Grindeanu a dat asigurări că noul terminal Schengen din Timişoara reprezintă doar unul dintre proiectele semnificative de dezvoltare coordonate de către Guvern. Urmează modernizarea liniei ferate care va lega Gara de Est din Timişoara de acest terminal și de aeroport.
Planul cuprinde și edificarea unui segment nou de cale ferată dublă și electrificată. De asemenea, Gara de Nord se află în etapa activă de modernizare. Prin PNRR, se va realiza modernizarea căii ferate de la Caransebeș până la Lugoș, Timişoara și Arad.
În cursul acestei veri, circulația va fi deschisă pe centura de sud a orașului. Există posibilitatea semnării contractului pentru Centura de Vest a orașului. La aceste inițiative de infrastructură se va alătura și construcția autostrăzii Timişoara – Moravița. Este un proiect care va fi demarat prin licitație până la finalul anului curent. Vezi aici mai multe detalii.