Situația de la Marea Neagră ar trebui să reprezinte o oportunitate

Miercuri, pe 19 martie, Adrian Negrescu a participat la „The Black Sea Forum”, organizat de Paneuropa România, la Palatul Parlamentului.

„Cheia investiţională o reprezintă dezvoltarea infrastructurii energetice şi de parcuri industriale, cu oferte integrate de depozite, spaţii de producţie, servicii, transport şi conectivitate”, a declarat acesta.

Analistul economic consideră că, pentru România, situația de la Marea Neagră ar trebui să reprezinte o oportunitate, în special în contextul procesului de reconstrucție al Ucrainei, o afacere estimată la peste 500 de miliarde de dolari.

Negrescu a menționat, într-un studiu recent, că cele mai atractive zone investiționale din România sunt Portul Constanța, București/Ilfov și regiunea Centru, subliniind că zona de logistică are potențialul de a atrage investiții de 10 miliarde de euro până în 2030.

În opinia sa, marea oportunitate la Marea Neagră o reprezintă sectorul energetic, cu investiții estimate de peste 40 de miliarde de euro, incluzând exploatarea gazelor, potențialul nuclear, eolian, solar și înmagazinarea resurselor energetice esențiale pentru dezvoltarea economică în următorii 20 de ani.

„Spuneam, recent, într-un studiu Frames, că cele mai atractive zone investitionale sunt Portul Constanta, Bucuresti/Ilfov si regiunea Centru şi că numai zona de logistică (spatii logistice si industriale) are şansele de a atrage investiţii de 10 miliarde de euro în orizontul 2030.

Marea oportunitate la Marea Neagră, din punctul meu de vedere, o constituie energia, acolo unde investiţiile estimate sunt de peste 40 de miliarde de euro în toate segmentele, de la exploatarea gazelor din Marea Neagră, la potenţialul nuclear, eolian, solar şi în zona de înmagazinare a acestor resurse esenţiale pentru dezvoltarea economică în orizontul următorilor 20 de ani”, a afirmat acesta.

Adrian Negrescu
Adrian Negrescu (SURSA FOTO: captură de ecran YouTube)

România începe să devină „un jucător major” în logistica industrială din Europa

Potrivit lui Adrian Negrescu, România începe să devină „un jucător major” în domeniul logisticii industriale din Europa, pe măsură ce economia globală trece prin schimbări fundamentale, cum ar fi scurtarea lanțurilor de producție și aprovizionare și accentul pus pe identificarea unor locații sigure, protejate de evenimente neprevăzute, precum războaiele și schimbările climatice.

„Avem deja aproape 9 milioane de metri pătraţi de spaţii industriale moderne, iar ritmul de construcţie este unul record la nivel european. Maersk, cel mai mare operator în transportul maritim de containere, anunţa, recent, că România începe să crească ca destinaţie de nearshoring, adică relocarea producţiei, asta în contextul creşterii costurilor cu transportul cauzate de întreruperea unor rute cheie.

Din Contanţa şi pe Dunăre, mărfurile ar ajunge în Europa de Vest chiar şi cu patru zile mai repede decât pe rutele marine prin nord”, a explicat acesta.

Economistul adaugă că încheierea războiului din Ucraina va aduce „un sentiment de certitudine pentru investitori” și subliniază că România este o zonă sigură de investiții. El confirmă, de asemenea, că umbrela NATO este un garant al faptului că ţara noastră este „open for business”.

Negrescu a declarat că, pentru a atinge întregul potențial, România are nevoie de o accelerare a proiectelor de infrastructură

„Pentru a ne atinge potenţialul, avem nevoie de o accelerare a proiectelor de infrastructură, de la drumuri la cale ferată, reţele electrice şi de apă/canal şi de un cadru legislativ, mai ales fiscal, favorabil atragerii marilor investiţii în zona Mării Negre”, a conchis acesta.