Adrian Sârbu, „legenda PROsperităţii în media”

„A fost acolo unde trebuie să fie pentru a deveni ceea ce este: legenda PROsperităţii în media”, îl defineşte, cu stil, pe Adrian Sârbu, jurnalista Tia Şerbănescu. A construit de la zero un imperiu media, pe care a reuşit să îl integreze într-un mare grup internaţional. Deşi a pus şi el, la un moment dat, anumite resurse ale trustului MediaPRO în slujba unor interese politice, a reuşit să scape de asocierea cu „mogulii răi” – Vântu, Voiculescu,

„A fost acolo unde trebuie să fie pentru a deveni ceea ce este: legenda PROsperităţii în media”, îl defineşte, cu stil, pe Adrian Sârbu, jurnalista Tia Şerbănescu.

A construit de la zero un imperiu media, pe care a reuşit să îl integreze într-un mare grup internaţional. Deşi a pus şi el, la un moment dat, anumite resurse ale trustului MediaPRO în slujba unor interese politice, a reuşit să scape de asocierea cu „mogulii răi” – Vântu, Voiculescu, Patriciu –, mai cu seamă discreţiei din ultima vreme şi a asocierii cu grupul american CME.

După 20 de ani

A intrat în atenţia publică în 1989, când a filmat scene din clădirea Comitetului Central al Partidului Comunist Român. A devenit, în acel context, membru al Consiliului Frontului Salvării Naţionale şi a ocupat funcţia de secretar de stat pe probleme de massmedia. S-a lansat în afaceri în 1993, cu PRO TV, prima televiziune comercială adevărată din România şi a ajuns să deţină mai multe posturi radio şi TV, dar şi o impresionantă reţea de ziare, puternic lovită de criză, însă, în 2009.

Chiar dacă s-a văzut nevoit să închidă divizia de ziare locale, anul 2009 nu a fost unul deloc rău pentru Sârbu. În iulie 2009 a vândut grupul MediaPRO companiei CME, contra sumei de 10 milioane de dolari şi a unui pachet de acţiuni.

În plus, din iulie 2009, a fost numit chief executive officer (CEO) al CME, devenind românul care ocupă cea mai înaltă poziţie executivă într-o companie multinaţională.

Vezi şi alte personaje importante ale tranziţiei.