‘Pentru 2013, în contextul în care sperăm să fie un an de stabilitate politică şi economică, îndrăznim să anticipăm o creştere de 3% a pieţei de leasing financiar’, a spus Ahciarciu.
Aceasta consideră că numărul mare de accidente de circulaţie care au loc în România are drept cauză faptul că în circulaţie se află multe autovehicule rulate, înregistrate în străinătate, din cauza taxelor aplicate în România la înmatricularea autovehiculelor, inclusiv a taxei de mediu.
‘Faptul că avem în circulaţie un număr mare de autovehicule vechi înregistrate în străinătate, explică şi numărul mare de accidente care se înregistrează în România’, a spus Ahciarliu.
Reprezentanta ALB a apreciat că ‘noul model de timbru de mediu care se plăteşte la cumpărarea unui autovehicul nu ţine cont de prevederile Codului Fiscal, care recunoaşte utilizatorul ca şi proprietar economic, la contractele de leasing. Cu acest model de taxă, care păstrează impunerea fiscală la momentul achiziţiei, utilizatorii unui autovehicul achiziţionat în leasing se vor vedea obligaţi, la momentul plăţii valorii reziduale, la finele contractului, să plătească din nou taxa de timbru de mediu’.
Potrivit Poliţiei Române – Direcţia Rutieră, un număr de 9.355 de accidente de circulaţie cu vătămări foarte grave erau înregistrate în statisticile Poliţiei Rutiere, la finele anului 2012, din care 8.848 au fost persoane grav rănite, iar 2040 decedate.
SURSA: Agerpres