'Primele restituiri de acciză le-am făcut în decembrie 2014. În acest moment, considerăm că activitatea noastră s-a îmbunătăţit, graţie ultimelor modificări legislative, din luna ianuarie 2015. Un număr de 671 de operatori de transport s-au înscris pentru restituirea accizei, depunând 765 de cereri. Dintre acestea, au fost aprobate 326 de cereri, cu o sumă totală aferentă de 7,3 milioane lei. Din această sumă, 4,8 milioane lei au fost deja plătite către operatori. Există operatori care au reuşit să-şi recupereze întreaga sumă solicitată', a afirmat Adriana Şerbănescu.
Potrivit lui Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), sistemul de rambursare a accizei suplimentare nu a funcţionat o mare perioadă de timp în România, fapt care a avut efecte negative în lanţ pentru transportatorii rutieri, dar şi pentru pasageri şi statul român.
'Deşi este în vigoare încă din luna iunie 2014, sistemul de rambursare a accizei suplimentare nu a funcţionează până la sfârşitul anului trecut. Menţinerea acestui sistem nefuncţional a avut efecte negative în lanţ, cel mai important fiind reducerea constantă a volumului de carburant consumat în România. De asemenea, s-au redus constant sumele încasate la bugetul de stat cu titlu de accize, iar toţi transportatorii rutieri români din zonele de frontieră, chiar dacă nu fac transport internaţional, au ieşit să alimenteze în afara României pentru ca apoi să consume în ţară', a spus Radu Dinescu.
SURSA: Agerpres