"Vreau să văd şi eu un proiect pe care l-a iniţiat primarul general Oprescu aprobat de Consiliul General, cu indicatori tehnico-economici, proiect bugetat pe care l-a început. Toate proiectele sunt aprobate în Consiliul General în timpul mandatului meu, iar el avea obligaţia – conform legii – să le finalizeze. Ele au fost aprobate pe baza unei hotărâri de Consiliu", a spus Videanu.
Referitor la cele două proiecte inaugurate în vara acestui an de primarul general al Capitalei, Videanu a menţionat că "vreau să vă spun că m-a deranjat un pic atitudinea domnului Oprescu prin faptul că nu m-a invitat la inaugurarea Pasajului Basarab, nu m-a invitat la inagurarea Stadionului Naţional. Eu aş fi preferat să mă invite dânsul. M-a invitat Mircea Sandu în calitate de preşedinte al Federaţiei Române de Fotbal".
"În mod normal pentru continuitatea lucrărilor în Bucureşti trebuie să ţii cont şi de faptul că cel care a iniţiat toate aceste proiecte ar trebui să participe alături de tine. Mai mult de atât, să ştiţi că un primar în funcţie este obligat de lege să continue proiectele începute", a continuat fostul edil.
Ion Cristoiu: Asta nu ştiam.
Adriean Videanu: Este obligat pentru că orice hotărâre de Consiliu este obligatorie pentru primarul în funcţie. Orice hotărâre de Consiliu General. Şi toate proiectele începute de către mine poartă girul horărârilor Consiliului General în timpul mandatului meu.
Ion Cristoiu: Care ar fi? Podul…
Adriean Videanu: Păi, Pasajul Basarab, străpungerile de pe autostrada A1 şi A2, străpungerea Buzeşti-Berzei-Uranus, Stadionul Naţional, toate bulevardele reabilitate. Şi mai fac o menţiune, pentru că din păcate s-a reţinut acea nenorocită de bordură. Domnule Cristoiu, lucrările care s-au făcut în timpul mandatului meu au vizat şi înlocuirea infrastructurii subterane.
Vorbim aici de sute, poate mii de kilometri de canalizare, de aducţiuni cu apă. Am introdus, anticipând nevoia de a da jos firele de pe stâlpi, am introdus pe sub fiecare lucrare tubulatură pentru a coborî toată nenorocirea asta a firelor care practic sufocă întregul oraş. Şi am băgat tubulatură suficientă atât pentru fibră şi microfibră pentru a duce comunicaţiile, telecomunicaţiile în subteran, să transformăm oraşul într-un oraş civilizat.
Pe urmă, cumpărarea a 1.000 de autobuze – ştiţi că a fost acea polemică, cu sau fără aer condiţionat. Vreau să vă spun că este una din capitalele cu cea mai numeroasă flotă care deţine aer condiţionat. Eu am cerut directorului de la RATB şi de la RADET, pentru că dădeam aproape 60% din bugetul Municipalităţii pe subvenţii la RADET şi RATB şi am spus: Măi, oameni buni, nu mai pot dezvolta oraşul dacă vă dau vouă subvenţia în continuu.
Vreau să ţineţi minte şi vreau să veniţi cu proiecte, astfel încât să facem investiţii şi să reducem subvenţiile. A, că pe urmă Consiliul General hotărăşte să dăm subvenţie pensionarilor care circulă cu RATB, cuantificăm şi dăm subvenţia. Că vrem să dăm subvenţii la încălzire familiilor nevoiaşe, cuantificăm şi dăm subvenţii. În structura bugetului am redus subvenţia de la undeva la 60%, undeva la 20%, atât pentru RADET, cât şi pentru RATB.