Vă sună cunoscut cuvântul “advertorial”?
E posibil să vă sune cunoscut, pentru că există șanse mari să vă fi mai întâlnit cu el. Un advertorial este o formă de promovare ce are un conținut tipic erei digitale în care trăim. Este o combinație între un editorial și o reclamă.
Conține sfaturi utile, este interesant și util și are scopul de a face cunoscute un brand, un produs sau un serviciu. De asemenea, are rolul de a genera trafic și de a crește sau de a menține la același nivel poziția unui site în căutările organice.
Este o variantă mult mai bună față de reclamele publicitare sau bannere, pentru că este mai puțin agasant. Această formă de publicitate face parte dintre metodele eficiente de promovare, dar și din procesul de link building al unui site.
Cum pot fi clasificate advertorialele?
Advertorialele pot fi clasificate în funcție de două criterii: stilul jurnalistic și rata conversiei. Astfel că, în funcție de stilul jurnalistic există advertoriale tip interviu, tip știre, tip reportaj sau tip poveste.
În funcție de rata conversiei, întâlnim articole scrise pentru un anumit produs ce au un cuvânt cheie. Au ca scop promovarea imediată și rezultatele în urma publicării acestor articole se văd imediat. Cu toate astea, conversiile sunt pentru o perioadă limitată.
Tot în funcție de rata conversiei mai există și advertoriale care au ca scop atât optimizarea pentru cuvintele cheie, dar și îmbunătățirea traficului. Asta se realizează prin utilizarea unor link-uri către pagina de interes cu scopul creșterii ratei de conversie.
De ce trebuie să țină cont un advertorial?
În primul rând este necesar ca un advertorial să țină cont de stilul site-ului pe care va apărea. Dacă articolul creat nu diferă prea mult de celelalte articole care sunt pe un site, atunci cititorii îi vor acorda mai multă atenție. Trebuie să se respecte limbajul, tematica, dar și forma celorlalte articole publicate.
Și dimensiunea joacă un rol important, așa că ar fi bine ca și din acest punct de vedere articolul să nu difere foarte mult de celelalte care sunt deja publicate. E de preferat ca titlul să nu fie pompos și încărcat de superlative.
Conținutul trebuie să fie interesant și util, astfel încât cititorul să fie captivat și să parcurgă informația până la capăt. E o cerință firească! În ziua de astăzi găsim informații peste tot, doar că ele diferă prin relevanța și utilitatea lor.
Dacă advertorialul are un conținut irelevant și o tentă clar publicitară, atunci nu va putea obține încrederea cititorului și nu îl va putea convinge pe acesta din urmă de seriozitatea companiei sau despre benficiile reale ale produselor sau serviciilor prezentate. De asemenea corectitudinea gramaticală este obligatorie.
Pentru a rezuma cele scrise, putem conchide că advertorialele sunt instrumente folositoare pentru oricine vrea să își promoveze afacerea, produsele sau serviciile în mediul digital. Singura condiție este ca, în momentul în care sunt create, să se țină cont de câteva reguli simple.