Cele două companii au mai încercat să fuzioneze o dată în anul 2010, însă Comisia Europeană a blocat acest prim proiect de fuziune pe motivul că noua companie ar fi avut un cvasi-monopol pe piaţa zborurilor interne. Între timp pe piaţa din Grecia a mai intrat o companie aeriană, Cyprus Airways, care şi-a extins rapid reţeaua.
Aegean Airlines şi fondul de investiţii Marfin au ajuns la un acord pentru vânzarea 100% din acţiunile Olympic Air către Aegean. Conform aceleiași surse, acordul va fi supus aprobării autorităţilor europene din domeniul concurenţei.
Olympic ar urma să devină o subsidiară a Aegean Airlines însă cele două companii îşi vor păstra numele, logourile aparatele şi personalul. În schimb, operaţiunile administrative, comerciale şi achiziţiile de avioane vor fi unificate ceea ce va permite economii substanţiale, se arată în comunicatul de presă.
Preşedintele Aegean Airlines, Theodoros Vassilakis, a justificat decizia din fuziune prin cota de piaţă redusă pe care o deţin cele două companii elene pe piaţa europeană precum şi prin efectele crizei care a lovit Grecia de la sfârşitul lui 2010.
Olympic Air, compania aeriană înfiinţată de legendarul Aristotel Onassis şi naţionalizată de statul grec, a fost preluată de Marfin Investment Fund (MIG) după ce a fost privatizată în 2009, potrivit Agerpres. Aegean Airlines are o flotă de 29 de avioane Airbus în timp ce Olympic Airlines exploatează şapte avioane Airbus, precum şi 10 aparate Bombardier şi patru aparate Dash 8-100.
În anul 2011, Aegean Airlines a înregistrat pierderi de 27,2 milioane de euro la o cifră de afaceri de 668,2 milioane de euro în timp ce Olympic Air a înregistrat pierderi de 37,6 milioane de euro la o cifră de afaceri de 240,5 milioane de euro.
În acest an Aegean Airlines a transportat şase milioane de pasageri (dintre care 3,4 milioane le rutele internaţionale) în timp ce Olympic Air a transportat 2,9 milioane pasageri (dintre care 600.000 pe rutele internaţionale).