Cea mai mare companie aeriană din Rusia nu mai are nevoie de cel mai modern avion al Boeing în flota sa, a declarat, marţi, directorul general adjunct de la Aeroflot, Giorgio Callegario, precizând că termenii contractului permit reevaluarea achiziţiei.
Aeroflot a anunţat, încă din 2010, că vrea să obţină despăgubiri de până la 100 de milioane de euro pentru întârzierile apărute în dezvoltarea programului 787 Dreamliner, avion care a intrat în serviciu la finele lui 2011, cu trei ani mai târziu decât calendarul iniţial. Aceste întârzieri, combinate cu modificarea priorităţilor şi a condiţiilor de pe piaţă, înseamnă că avioanele 787 Dreamliner nu mai sunt o alegere potrivită, susţine Giorgio Callegario.
'Le-am spus acest lucru cu mult timp în urmă', a precizat Callegario.
Separat, însă, directorul general de la Aeroflot, Vitaly Savelyev, a declarat, pentru Reuters, că Aeroflot poartă în continuare discuţii cu Boeing cu privire la soarta comenzii sale pentru 22 de avioane 787 Dreamliner. Avioanele comandate de Aeroflot sunt în continuare listate ca făcând parte din catalogul de comenzi al Boeing, potrivit informaţiilor publicate pe pagina de Internet a companiei americane.
La rândul său, directorul diviziei de avioane comerciale de la Boeing, Ray Conner, a apreciat că nu vor fi niciun fel de probleme în plasarea avioanelor comandate de Aeroflot către alt cumpărător, în condiţiile în care catalogul de comenzi pentru 787 Dreamliner se întinde până după 2020.
În primele două zile ale Salonului aeronautic de la Paris, Boeing a primit comenzi ferme şi angajamente pentru 189 de aparate cu un preţ de listă de aproape 30 de miliarde de dolari, devansând cu mult rivalul european Airbus, care a primit comenzi pentru 117 de avioane în valoare de 15 miliarde de dolari.
AGERPRES