Aparatul Boeing 737-500 al companiei ruseşti Tatarstan, care a efectuat primul său zbor în 1990, a fost exploatat iniţial de compania franceză Euralair Horizons, care a depus bilanţul în 2005, iar după aceea de Air France vreme de trei ani, conform site-ului AirFleets.fr.

Ulterior a ajuns în flota Uganda Airlines, care l-a exploatat vreme de aproape cinci ani, după care a deservit trei ani compania braziliană Rio Sul. A fost după aceea deţinut de compania românească Blue Air şi de Bulgaria Air, înainte de a ajunge în cele din urmă la compania rusească Tatarstan.

În decembrie 2001, pe vremea când era exploatată de Rio Sul, aeronava a suferit un accident serios la aterizarea pe aeroportul brazilian Belo Horizonte, însă incidentul nu s-a soldat cu victime, potrivit agenţiei ruseşti Itar-Tass, care a citat presa braziliană.

În timpul unei ploi abundente, avionul care avea la bord 108 persoane a atins suprafaţa pistei, s-a ridicat din nou şi a revenit brutal pe pistă, distrugându-şi o parte din trenul de aterizare. Aparatul a ‘patinat’ pe motorul situat sub aripa stângă de-a lungul a 1,7 kilometri înainte de a se opri de tot. El a suferit ulterior reparaţii importante înainte de a fi repus în serviciu.

Avionul, care decolase de la Moscova, s-a prăbuşit duminică seară pe aeroportul din Kazan şi a luat foc. Cei 44 de pasageri şi şase membri ai echipajului au murit cu toţii în accident. AGERPRES